DERECE PROGRAMLARI

: Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesine bağlı Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı 1989 yılında psikolojik danışman ve rehber öğretmen yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. 1990-1991 akademik yılında Eğitim Bilimleri Bölümü çatısı altında eğitim vermeye başlayan anabilim dalımızda kuruluşundan bugüne kadar örgün öğretim programı uygulanmaktadır. 4 yıl süren lisans eğitiminin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora eğitimi de sürdürülmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı programlarının eğitim dili Türkçedir.
Anabilim Dalımızın eğitim programı, gelecek nesilleri hem ülkemizin hem de çağın ihtiyaç ve gereksinimleri doğrultusunda yetiştirebilecek kapasite ve beceride psikolojik danışman ve rehber öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Anabilim dalımız, öğrencilerin mesleki bilgi ve deneyimlerinin güçlendirilmesinin yanı sıra, kişisel gelişimlerini destekleyen, yaratıcılıklarını ve sosyal ilişkilerini geliştiren spor, sanat, iletişim ve kültür faaliyetlerine yönlendirilmelerini de önemsemektedir.

Kazanılan Derece

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ulusal Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlamak hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupada kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci (Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları) başlamıştır.
Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2012 yılı itibari ile ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı, Hasan Ali Yücel Binasında hizmet vermekte olup, 2 dersliğe ve akademik personele ait 7 odaya sahiptir. Sınıflarda projektör, tepegöz vs. gibi multimedya araçlar bulunmaktadır. Ayrıca uygulama dersleri için bir oda bulunmaktadır.

Temel Program Kazanımları

1   Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alır.
2   Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirir ve uygular.
3   Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanır.
4   Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt eder, destek olur ve sağaltım için sevk eder.
5   Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt eder, destek olur ve sağaltım için sevk eder.
6   Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlar, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanır ve uygular.
7   Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlar ve uygular.
8   Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlar ve uygular.
9   Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygular, yorumlar ve raporlar.
10   Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarır.
11   Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanır.
12   Psikolojik danışma ve rehberlik alanına ilişkin temel kavramları doğru kullanır.
13   Kariyer gelişimi kuramları, karar verme modelleri ve iş gücü piyasası koşulları temelinde bireylere kariyer gelişimleri sürecinde kendilerini tanımalarını, anlamalarını ve uygun karar vermelerini kolaylaştıracak hizmetleri sunar.
14   Sağlıklı yaşam becerileri geliştirir.
15   Kültür, sanat ve dil alanında yeterliliklerini arttırır.
16   Eğitim alanında yenilikçi yaklaşımları takip eder.

Mezunların İstihdam Profilleri

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde rehber öğretmen olarak ve Özel Psikolojik Danışma ve Psikoterapi merkezlerinde Psikolojik Danışman olarak çalışmaktadırlar. Ayrıca, adalet, sağlık, emniyet ve askeriye kurumlarında da çalışabilmektedirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, zorunlu ve seçmeli derslerden oluşmaktadır.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 EGT 1017 Psikolojiye Giriş ZORUNLU 3 0 0 5
G 3 EGT 1023 Psikolojik Danışma ve Rehberliğe Giriş ZORUNLU 3 0 0 5
G 4 EGT 1101 Eğitim Bilimine Giriş ZORUNLU 3 0 0 3
G 5 GKD 1005 Türk Dili I ZORUNLU 2 0 0 3
G 6 KPD 1000 Kariyer Planlama ZORUNLU 1 0 0 2
G 7 PDE 1009 Gelişim Psikolojisi 1 ZORUNLU 3 0 0 6
G 8 YDA 1019 Yabancı Dil I (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 9 YDF 1019 Yabancı Dil I (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDİ 1019 Yabancı Dil I (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 EGT 1026 Öğrenme Psikolojisi ZORUNLU 3 0 0 5
B 3 EGT 2104 Öğretim İlke Yöntemleri ZORUNLU 3 0 0 3
B 4 GKD 1006 Türk Dili II ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 PDE 1010 Gelişim Psikolojisi 2 ZORUNLU 3 0 0 6
B 6 PDE 1012 Fizyolojik Psikoloji ZORUNLU 3 0 0 7
B 7 YDA 1020 Yabancı Dil II (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 8 YDF 1020 Yabancı Dil II (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 9 YDİ 1020 Yabancı Dil II (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EGT 2005 Okullarda PDR Modelleri ve Program Geliştirme ZORUNLU 3 0 0 3
G 2 EGT 4103 Özel Eğitim ve Kaynaştırma ZORUNLU 3 0 0 3
G 3 GKD 1010 Topluma Hizmet Uygulamaları ZORUNLU 1 2 0 3
G 4 PDE 2027 Sosyal Psikoloji ZORUNLU 3 0 0 3
G 5 PDE 2031 Yaşam Dönemleri ve Uyum Problemleri ZORUNLU 3 0 0 4
G 6 PDE 2033 Çok Kültürlü Psikolojik Danışma ZORUNLU 3 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 PDE 2001 Alan Seç. 1 (Kültürel Antropoloji) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 2 PDE 2003 Alan Seç. 1 (Stresle Başa Çıkma ve Duygu Düzenleme) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 3 PDE 2005 Alan Seç. 1 (Sosyal Beceri Eğitimi) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 4 PDE 2011 Alan Seç. 1 (Yaratıcı Drama) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 5 PDE 2035 Alan Seç. 1 (Aile İçi İlişkiler ve İletişim) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 6 PDE 2037 Alan Seç. 1 (Okullarda Psikolojik Danışma) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 7 PDE 2039 Alan Seç. 1 (Sosyal Duygusal Öğrenme) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 GKD 1007 Bilişim Teknolojileri ZORUNLU 2 2 0 5
B 2 MBA 2048 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı ZORUNLU 1 2 0 3
B 3 PDE 2004 Kişilik Kuramları ZORUNLU 3 0 0 3
B 4 PDE 2006 Davranış Bozuklukları ZORUNLU 3 0 0 4
B 5 PDE 2008 Test Dışı Teknikler ZORUNLU 2 2 0 4
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
4. Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 PDE 2010 Alan Seç. 2 (Karakter ve Değer Eğitimi) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 2 PDE 2012 Alan Seç. 2 (Gençlik Araştırmaları) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 3 PDE 2014 Alan Seç. 2 (Cinsel Sağlık Eğitimi) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 4 PDE 2016 Alan Seç. 2 (Toplumsal Cinsiyet Eşitliği) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 5 PDE 2018 Alan Seç. 2 (Psiko-eğitim Grupları) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 6 PDE 2020 Alan Seç. 2 (Aile Dinamikleri ve Ruh Sağlığı) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 7 PDE 2022 Alan Seç. 2 (Nitel Araştırma Yöntemleri) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EGT 3101 Sınıf Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 EGT 3103 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ZORUNLU 3 0 0 3
G 3 PDE 3035 Grupla Psikolojik Danışma ZORUNLU 3 0 0 4
G 4 PDE 3037 Psikolojik Danışma Becerileri ZORUNLU 2 2 0 5
G 5 PDE 3039 Kariyer Rehberliği ve Psikolojik Danışması ZORUNLU 3 0 0 4
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 PDE 3041 Alan Seç. 3 (Endüstride Psikolojik Danışma) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 2 PDE 3043 Alan Seç. 3 (Manevi Danışmanlık) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 3 PDE 3045 Alan Seç. 3 (İnsan Kaynakları Yönetimi) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 4 PDE 3047 Alan Seç. 3 (Alan Eğitiminde Proje Hazırlama ***) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 5 PDE 3049 Alan Seç. 3 (Boşanma ve Boşanma Arabuluculuğu) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 6 PDE 3051 Alan Seç. 3 (Önleyici Rehberlik ve Psikolojik Danışma) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 EGT 3008 Bilgisayar Destekli İstatistik ZORUNLU 3 0 0 3
B 2 EGT 3102 Eğitimde Araştırma Yöntemleri ZORUNLU 3 0 0 3
B 3 PDE 3002 Psikolojik Danışma Kuramları ZORUNLU 3 0 0 4
B 4 PDE 3004 Kariyer Rehberliği ve Psikolojik Danışması Uygulamaları* ZORUNLU 1 2 0 5
B 5 PDE 3006 Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri ZORUNLU 3 0 0 4
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
6. Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 PDE 3008 Alan Seç. 4 (Çocuk ve Ergenlerle Psikolojik Danışma) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 2 PDE 3010 Alan Seç. 4 (Rehabilitasyon Danışmanlığı) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 3 PDE 3012 Alan Seç. 4 (Çocuk İstismarı ve İhmali) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 4 PDE 3014 Alan Seç. 4 (Klinik Ruh Sağlığında Seçme Konular) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 5 PDE 3016 Alan Seç. 4 (Teknoloji Bağımlılığı) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 6 PDE 3022 Alan Seç. 4 (Yetişkinlerde Davranış Bozuklukları) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EGT 4033 Seminer ZORUNLU 3 0 0 3
G 2 EGT 4131 Okullarda PDR Uygulaması I ZORUNLU 2 6 0 10
G 3 PDE 4001 PDR'de Meslek Etiği ve Yasal Konular ZORUNLU 3 0 0 3
G 4 PDE 4017 Psikolojik Testler ZORUNLU 1 2 0 3
G 5 PDE 4021 Travma Sonrası Psikolojik Danışma ZORUNLU 3 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 PDE 4033 Alan Seç. 5 (Çözüm Odaklı Kısa Süreli Psikolojik Danışma) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 2 PDE 4035 Alan Seç. 5 (Psikolojik Danışmanlar için Öz-Bakım Becerileri) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 3 PDE 4037 Alan Seç. 5 (Evlilik Öncesi Psikolojik Danışma) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 4 PDE 4039 Alan Seç. 5 (Klinik Ruh Sağlığı Psikolojik Danışmanlığı) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 5 PDE 4041 Alan Seç. 6 (PDR'de Konsültasyon) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 6 PDE 4043 Alan Seç. 6 (Dışavurumcu Teknikler) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 7 PDE 4045 Alan Seç. 6 (Ebeveyn Eğitimi) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 8 PDE 4047 Alan Seç. 6 (Yeni Psikolojik Danışma Yaklaşım ve Modelleri) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 EGT 4102 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi ZORUNLU 3 0 0 3
B 2 EGT 4132 Okullarda PDR Uygulamaları 2 ZORUNLU 2 6 0 10
B 3 PDE 4016 Bireyle Psikolojik Danışma Uygulamaları ZORUNLU 4 2 0 5
B 4 PDE 4034 Çift, Evlilik ve Aile Psikolojik Danışmanlığı ZORUNLU 3 0 0 4
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
8. Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 PDE 4020 Alan Seç. 7 (Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması 2) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 2 PDE 4022 Alan Seç. 7 (Yakın İlişkiler) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 3 PDE 4024 Alan Seç.7 (Etkileşim Grupları) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 4 PDE 4026 Alan Seç. 7 (Farkındalık Temelli Psikolojik Danışma) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 5 PDE 4028 Alan Seç. 7 (Göç ve Psikolojik Danışma) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 6 PDE 4030 Alan Seç. 8 (Krize Müdahale) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 7 PDE 4036 Alan Seç. 8 (Bilişsel Davranışçı Terapiler) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 8 PDE 4040 Alan Seç. 8 (Nöropsikoloji) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 9 PDE 4042 Alan Seç. 8 (Yaşam Boyu Kariyer Gelişimi) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 GKD 5001 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele SEÇMELİ 2 0 0 3
H 2 GKD 5002 Beslenme ve Sağlık SEÇMELİ 2 0 0 3
H 3 GKD 5003 Bilim Tarihive Felsefesi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 4 GKD 5004 Bilim ve Araştırma Etiği SEÇMELİ 2 0 0 3
H 5 GKD 5005 Ekonomi ve Girişimcilik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 6 GKD 5006 Geleneksel Türk El Sanatları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 7 GKD 5008 İnsan İlişkileri ve İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 8 GKD 5009 Kariyer Planlama ve Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 3
H 9 GKD 5010 Kültür ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 3
H 10 GKD 5011 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 11 GKD 5013 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 12 GKD 5014 Türk Halk Oyunları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 13 GKD 5015 Türk İşaret Dili SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5016 Türk Kültür Coğrafyası SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5017 Türk Musikisi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5018 Türk Sanatı Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5020 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 GKD 5021 Kültür ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 GKD 5022 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 20 GKD 5023 Etkili İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 21 GKD 5041 Bilim ve Araştırma Etiği SEÇMELİ 2 0 0 3
H 22 GKD 5042 Bilim Tarihi ve Felsefesi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 23 GKD 5043 İnsan İlişkileri ve İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 24 GKD 5044 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 25 GKD 5045 Mesleki İngilizce SEÇMELİ 2 0 0 3
H 26 GKD 5046 Düşünce Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 27 GKD 5047 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 28 GKD 5049 Dil ve Evrim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 29 GKD 5051 Redaksiyon ve Medya Dili Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 30 GKD 5052 Türkçenin Yaygınlığı ve Kültürel Etkisi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 31 GKD 5053 Dünya Coğrafyası SEÇMELİ 2 0 0 3
H 32 GKD 5054 Küreselleşme ve Toplumsal Değişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 33 GKD 5055 Köktürk Alfabesi-Metin Okuma Çalışmaları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 34 GKD 5056 Ütopya Edebiyatı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 35 GKD 5057 İslam Öncesi Türk Dili ve Kültürü SEÇMELİ 2 0 0 3
H 36 GKD 5058 Dil ve Düşünce SEÇMELİ 2 0 0 3
H 37 GKD 5059 Amatör Olta Balıkçılığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 38 GKD 5060 Sürdürülebilir Kalkınmanın Coğrafi Temelleri SEÇMELİ 2 0 0 3
H 39 GKD 5061 İklim Değişimi ve Etkileri SEÇMELİ 2 0 0 3
H 40 GKD 5062 Doğanın Dili SEÇMELİ 2 0 0 3
H 41 GKD 5063 Beşeri Coğrafyanın Dili SEÇMELİ 2 0 0 3
H 42 GKD 5064 Kültür ve Matematik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 43 GKD 5066 Temel Briç SEÇMELİ 2 0 0 3
H 44 GKD 5069 Pop-Caz-Rock Müzik Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 45 GKD 5070 Müzik ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 46 GKD 5072 Çocuk Şarkıları Repertuvarı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 47 GKD 5073 Klasik Batı Müziği Repertuvar İncelemeleri SEÇMELİ 2 0 0 3
H 48 GKD 5074 Sanatta Yeni Yönelimler SEÇMELİ 2 0 0 3
H 49 GKD 5075 Yağlıboya Resim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 50 GKD 5076 Çocuklarla ve Topluluklarla Felsefe SEÇMELİ 2 0 0 3
H 51 GKD 5077 Bilim ve Sanat SEÇMELİ 2 0 0 3
H 52 GKD 5078 Farklılıklar ve Farkındalık SEÇMELİ 2 0 0 3
H 53 GKD 5079 Web Tasarım SEÇMELİ 2 0 0 3
H 54 GKD 5080 Ruh Sağlığı Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 55 GKD 5081 Mutluluk ve İyi Oluş SEÇMELİ 2 0 0 3
H 56 GKD 5089 Türkiye'de Çocukların ve Çocukluğun Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 57 GKD 5090 İzmir Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 58 GKD 5091 Sosyobilimsel Konular ve Argümantasyon SEÇMELİ 2 0 0 3
H 59 GKD 5092 Bilimsel Okuryazarlık SEÇMELİ 2 0 0 3
H 60 GKD 5093 Transaksiyonel Analiz Yöntemi İle Etkili İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 61 GKD 5095 Matematik ve Yaşam SEÇMELİ 2 0 0 3
H 62 GKD 5098 Oyunlarla Matematik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 63 GKD 6000 Sanat ve Matematik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 64 GKD 6001 Doğa ve Matematik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 65 GKD 6002 Finans Matematiği SEÇMELİ 2 0 0 3
H 66 GKD 6003 Uygarlık Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 67 GKD 6005 Osmanlı Türkçesine Giriş SEÇMELİ 2 0 0 3
H 68 GKD 6006 Türkiye'nin Somut Olmayan Kültürel Mirası SEÇMELİ 2 0 0 3
H 69 GKD 6007 Sürdürülebilir Enerji Kaynakları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 70 GKD 6013 Radyasyon Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 71 GKD 6014 İlkyardım SEÇMELİ 2 0 0 3
H 72 GKD 6015 Seramik Heykel SEÇMELİ 2 0 0 3
H 73 GKD 6016 Tipografi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 74 GKD 6017 Temel Heykel SEÇMELİ 2 0 0 3
H 75 İHD 1001 İnsan Hakları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 76 MBD 5001 Açık ve Uzaktan Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 77 MBD 5002 Çocuk Psikolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 78 MBD 5003 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu SEÇMELİ 2 0 0 4
H 79 MBD 5004 Eğitim Hukuku SEÇMELİ 2 0 0 4
H 80 MBD 5005 Eğitim Antropolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 81 MBD 5007 Eğitimde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 82 MBD 5008 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler SEÇMELİ 2 0 0 4
H 83 MBD 5010 Eğitimde Proje Hazırlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 84 MBD 5011 Eleştirel ve Analitik Düşünme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 85 MBD 5012 Hastanade Yatan Çocukların Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 86 MBD 5013 Kapsayıcı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 87 MBD 5014 Karakter ve Değer Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 88 MBD 5015 Karşılaştırmalı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 89 MBD 5016 Mikro Öğretim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 90 MBD 5017 Müze Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 91 MBD 5018 Okul Dışı Öğrenme Ortamları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 92 MBD 5019 Öğrenme Güçlüğü SEÇMELİ 2 0 0 4
H 93 MBD 5020 Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 94 MBD 5021 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 95 MBD 5022 Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 96 MBD 5026 Roman İnceleme ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 97 MBD 5027 Şiir İnceleme ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 98 MBD 5028 İmge ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 4
H 99 MBD 5029 Turizm Fransızcası ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 100 MBD 5030 Sinema ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 101 MBD 5031 Eğitimde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 102 MBD 5035 Eğitimde Proje Hazırlama SEÇMELİ 2 0 0 2
H 103 MBD 5036 Eleştirel ve Analitik Düşünme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 104 MBD 5037 Karakter ve Değer Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 105 MBD 5038 Karşılaştırmalı Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 106 MBD 5039 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 107 MBD 5041 Eğitimde Podcast Kullanımı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 108 MBD 5043 Kültür ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 109 MBD 5044 Kültürel Okuryazarlık SEÇMELİ 2 0 0 4
H 110 MBD 5045 Dijital Çağda Öğretim ve İçerik Üretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 111 MBD 5046 Çalışma ve Öğrenme Stratejileri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 112 MBD 5049 Çok Kültürlü Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 113 MBD 5050 Düşünme Becerileri Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 114 MBD 5057 Özel Yetenekliler ve Eğitimleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 115 MBD 5058 Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 116 MBD 5059 STEAM Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 117 MBD 5060 İleri Excel Uygulamaları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 118 MBD 5061 Robotik Uygulamalar SEÇMELİ 2 0 0 4
H 119 MBD 5063 Öğretmen Dijital Yeterlilikleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 120 MBD 5064 Öğretmenler İçin İngilizce SEÇMELİ 2 0 0 4
H 121 MBD 5065 Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu SEÇMELİ 2 0 0 4
H 122 MBD 5066 Dijital Oyun ve Oyunlaştırma SEÇMELİ 2 0 0 4
H 123 MBD 5067 Kaynak Tarama ve Rapor Yazma SEÇMELİ 2 0 0 4
H 124 MBD 5068 Pozitif Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 125 MBD 5070 Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 126 MBD 5071 Eğitsel Oyunlarla Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 127 MBD 5072 Eğitimde SPSS Kullanımı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 128 MBD 5073 Öğretimde Soru Hazırlama Teknikleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 129 MBD 5090 Reggio Emilia Yaklaşımı Merak, Keşif ve Bilim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 130 MBD 5092 Edebiyat ve Sinemada Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 131 MBD 5094 Okulda Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 132 MBD 5095 Okullarda Kaynaştırma ve Bütünleştirme Uygulamaları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 133 MBD 6002 Eğitimde Veri Bilimi ve Öğrenme Analitikleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 134 MBD 6003 Türk Eğitim Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 135 MBD 6004 Eğitim Ekonomisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 136 MBD 6005 Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme Politikaları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 137 MBD 6006 Effective Communication in the Classroom SEÇMELİ 2 0 0 4
H 138 MBD 6007 Dünyada Eğitim Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 1 MBD 6000 Eğitimde Büyük Veri ve Akıllı Öğrenme Ortamları SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Bağıl değerlendirme sistemine göre bir öğrencinin bir dersten başarı notu, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi ve yarıyıl sonu veya bütünleme sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek sınıfın başarı düzeyine göre belirlenir. Bağıl değerlendirme olarak anılacak bu değerlendirme, dersi veren öğretim elemanı tarafından, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır. Bağıl değerlendirme sonunda her öğrenciye, dersi veren öğretim elemanı tarafından başarı derecesini belirten harflerle ifade edilen başarı notu takdir olunarak verilir. Başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
90-100 4.00 AA
85-89 3.50 BA
80-84 3.00 BB
75-79 2.50 CB
70-74 2.00 CC
65-69 1.50 DC
60-64 1.00 DD
50-59 0.50 FD
49 ve aşağısı 0.00 FF
Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC, DD notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
Ayrıca; Y (Yetersiz), B (Başarılı), M (Muaf) notları ortalamaya katılmayan notlar ve D (Devamsız), E (Eksik) notları geçici notlar olup, bunlardan;
a) D notu derse devam yükümlülüklerini veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için sınava girme hakkını elde edemeyen öğrencilere verilir ve not ortalaması hesabında (FF) notu işlemi görür.
b) B notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
c) Y notu, not ortalamalarına katılmayan derslerden başarı gösteremeyen öğrencilere verilir.

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı: Prof. Dr. Diğdem Müge SİYEZ
E-posta: didem.siyez@deu.edu.tr
Tel: 0 232 301 22 37