DERS ADI

: Alan Seç. 1 (Sosyal Duygusal Öğrenme)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDE 2039 Alan Seç. 1 (Sosyal Duygusal Öğrenme) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ SEBAHAT SEVGİ UYGUR

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, bireylerin sosyal ve duygusal gelişim süreçlerini çok yönlü olarak anlamak, sosyal-duygusal öğrenmenin eğitimdeki rolünü değerlendirmek ve bu süreci destekleyici uygulamalar geliştirme becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal ve duygusal öğrenmenin temel kavramlarını tanımlar.
2   Sosyal ve duygusal öğrenmenin bireysel ve toplumsal gelişim açısından önemini açıklar.
3   Sosyal ve duygusal öğrenmeye yönelik ihtiyaçları analiz eder.
4   Sosyal ve duygusal öğrenmeyi destekleyici etkinlik ve uygulamalar planlar.
5   Sosyal ve duygusal öğrenmeye dayalı uygulamaların etkilerini değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin tanıtımı, kapsamı ve gereklilikleri
2 Sosyal duygusal öğrenmenin gelişimsel temelleri-1
3 Sosyal duygusal öğrenmenin gelişimsel temelleri-2
4 Duygusal farkındalık ve öz düzenleme becerileri
5 Sosyal farkındalık ve kişilerarası beceriler
6 Sorumlu karar verme ve etik düşünme
7 Ara sınav, genel tekrar ve sınıf içi değerlendirme
8 Sosyal duygusal öğrenme ve öğrenme ortamı ilişkisi
9 Sosyal duygusal öğrenmede kültürel farkındalık ve kapsayıcılık-1
10 Sosyal duygusal öğrenmede kültürel farkındalık ve kapsayıcılık-2
11 Travma, stres ve zorlayıcı yaşam olaylarının SEL ile ilişkisi
12 Sosyal duygusal öğrenme programları ve uygulama örnekleri-1
13 Sosyal duygusal öğrenme programları ve uygulama örnekleri-2
14 Sosyal duygusal öğrenmenin değerlendirilmesi
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bıçakcı, M. Y., & Apaydın Demirci, Z. (2022). Sosyal duygusal öğrenme. Nobel Akademik Yayıncılık.
Göl Güven, M. (2021). Çocuklukta sosyal ve duygusal öğrenme. Yeni İnsan Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Aktif Öğrenme, Tartışma, Soru-Yanıt, Beyin Fırtınası, Uygulama-Alıştırma, Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Anlatım, tartışma, soru cevap, araştırma

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler bu ders kapsamında Ara sınav, Final ve Bütünleme ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersten başarılı olmak için derslerin en az %70 ine devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dr. Sebahat Sevgi UYGUR
sevgi.uygur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu Saatleri:
Pazartesi 13:30-15:30
Çarşamba 13:30-15:30
Ayrıca Online DEU üzerinden 7/24 mesaj gönderimi yapılabilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 2 10 20
Final Sınavına Hazırlık 2 10 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 107

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11213355545541211
ÖK.21213355545541211
ÖK.31213355545541211
ÖK.41213355545541211
ÖK.51213355545541211