DERS ADI

: Radyasyon Okuryazarlığı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 6013 Radyasyon Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ASLIHAN KARTAL TAŞOĞLU

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin amacı, radyasyonu, radyasyon tiplerini, doğal ve yapay radyasyon kaynaklarını öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Radyasyonu, radyasyon tiplerini, doğal ve yapay radyasyon kaynaklarını söyleyebilme
2   İçimizdeki radyasyonu söyleyebilme
3   Radyasyonun günlük yaşamla ilişkisini, radyasyon çeşitlerini, doğal ve yapay radyasyon kaynaklarını açıklayabilme
4   Radyasyonu, radyasyon çeşitlerini, doğal ve yapay radyasyon kaynaklarını günlük yaşamdaki olaylara uygulayabilme
5   Günlük yaşamdaki olaylarla radyasyonu, radyasyon çeşitlerini, doğal ve yapay radyasyon kaynaklarını ilişkilendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı
2 Radyasyon nedir
3 Risk nedir
4 Çevremizdeki Radyasyon nerededir
5 Çevremizdeki Radyasyon nerededir
6 Art-ortam radyasyonunu değerlendirmek, doğal radyasyon kaynakları
7 Radyasyonu nasıl biliyoruz ve anlıyoruz Radyasyon algımız
8 Genel tekrar, Ders değerlendirmesi, Arasınav
9 Radyasyon bir risk midir
10 Eğitimde güneş ve kozmik radyasyonu anlamak.
11 Eğitimde Karasal Radyasyonu anlamak
12 Günlük Yaşamımızdaki radyasyon ve eğitim(Mikro-dalga fırın, cep telefonu, vb.)
13 İçimizdeki Radyasyon
14 Radyasyonsuz bir yaşam mümkün müdür
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tsoulfanidis, N. (1993). Radyasyonun ölçülmesi ve deteksiyonu. Hemisphere Publishing Corporation.
Krane, K.S., Çeviren: Şarer,B. (2001). Nükleer Fizik II. Palme yayınları
Farkas,J.(2001). Gıda Işınlanması: Teori ve uygulamalar. Wiley/ Interscience yayınları
Dyson,N. (1993). Tıp ve Biyolojide Uygulamaları ile Radyasyon Fiziği. Ellis Harward Yayınları
İnternet

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, grup çalışması, aktif öğrenme yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yazılı sınavlar

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

%70 devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e posta: aslihan.kartal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 65

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111111454
ÖK.21111111111111454
ÖK.31111111111111454
ÖK.41111111111111454
ÖK.51111111111111454