DERS ADI

: Alan Seç. 4 (Çocuk İstismarı ve İhmali)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDE 3012 Alan Seç. 4 (Çocuk İstismarı ve İhmali) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. FATMA SELDA ÖZ SOYSAL

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, çocuk ihmali ve istismarına karşı farkındalık geliştirmenin yanı sıra, önleme ve
müdahale yöntemleri konusunda da bilgi ve beceri sağlamaktır

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocuk istismarı ve ihmali ile ilgili temel kavramları açıklar
2   Çocuk istismarı ve ihmalinin belirtilerini farkeder
3   Çocuk istismarı ve ihmalinin çocuklar üzerindeki etkilerini yorumlar
4   Çocuk istismarı ve ihmali ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeleri bilir
5   Çocuk istismarını ve ihmalini önleyeme yönelik psiko-eğitim programları hazırlar
6   Çocuk istismarına maruz kalan çocuklarla görüşme becerilerini geliştirir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel kavramlar Ailelere yönelik önleyici PDR çalışmaları
2 Çocuk istismarı ve ihmalinin çocuk üzerindeki etkileri Ailelere yönelik önleyici PDR çalışmaları
3 Çocuk istismarı ve ihmalinin belirtileri Çocuklara yönelik önleyici PDR çalışmaları
4 Cinsel istismara uğrayan çocuğu anlamak Çocuklara yönelik önleyici PDR çalışmaları
5 Cinsel istismarcılar Final
6 Çocuk ihmali ve istismarı açısından Türkiye'deki durum
7 Genel tekrar, ara sınav ve ders değerlendirmesi
8 Çocukların cinsel istismarında ulusal ve uluslararası düzenlemeler
9 Görüşme teknikleri I
10 Görüşme teknikleri II

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akbaş, T. Ve Sanberk İ. (2011). Çocuklara yönelik cinsel taciz ve koruyucu eğitim. Adana: Karahan Kitabevi
Ayral, F. (2010). Çocukların cinsel istismarı suçu ve bu suçla mücadele
Sanay, B. (2018). Kardeşini doğurmak: Türkiye de ensest gerçeği. İstanbul: Doğan kitap
Sanderson, C. (2010). Anne Baba ve öğretmenler için çocuğun cinsel eğitimi ve tacizden korunma rehberi. İstanbul: Sistem yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek vaka inceleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav ,sunum, ödev

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Yok

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Fatma Selda Öz
fatma.oz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

progrma göre ilan edilcektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111122111551111
ÖK.21111122111551111
ÖK.31111122115251111
ÖK.41113322111251111
ÖK.51111152511511111
ÖK.61511155111511111