DERS ADI

: Alan Seç. 6 (Ebeveyn Eğitimi)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDE 4045 Alan Seç. 6 (Ebeveyn Eğitimi) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. TUBA BAĞATARHAN

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere ailenin temel kavramları, işlevleri ve yapısal çeşitliliğini kavrayarak aile içi ilişkileri analiz etme; ebeveynliğe dair güncel kuram, araştırma ve uygulamaları ise eleştirel bir bakışla değerlendirme ve bilinçli ebeveynlik yaklaşımları geliştirme becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ebeveynliğe dair temel kuramları, araştırmaları ve uygulamaları tanımlar.
2   Ebeveynlik davranışlarını etkileyen kültürel ve bağlamsal faktörleri analiz eder.
3   Ebeveynlik ve çocuk gelişimine dair güncel bilimsel bulguları takip eder.
4   Gelişim dönemlerine göre ebeveynlik yaklaşımlarındaki değişimi değerlendirir.
5   Bilimsel bilgiyi ebeveyn eğitim programlarına uygulama yollarını açıklar.
6   Ebeveynliğe ilişkin akademik çalışmaları eleştirel bir bakışla inceler ve yorumlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Aile ve Ebeveynliğe Disiplinlerarası Bir Bakış
2 Ebeveynliğin Evrimi ve Toplumsal Değişim
3 Ebeveynlik Tarzları ve Çocuk Üzerindeki Etkileri
4 Çocukla Etkili İletişim ve Duygusal Ebeveynlik
5 Sınır Koyma, Disiplin ve Problem Çözme Yaklaşımları
6 Cinsiyet Rolleri ve Ebeveynlik
7 Göç, Kültürel Kimlik ve Ebeveynlik Deneyimleri
8 Ara Değerlendirme
9 Ebeveynlikte Stres, Tükenmişlik ve Başa Çıkma
10 Boşanma, Ayrılık ve Tek Ebeveynlik Süreçleri
11 Ebeveynlikte Dini ve Etik Değerlerin Rolü
12 Aile İçi İlişkilerde Ebeveynin Rolü ve Evlilik Dinamikleri
13 Toplumsal Destek Sistemleri ve Ebeveynlik Ağları
14 Yerel ve Küresel Ebeveynlik Politikaları
15 Final (Bitirme Sınavı)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Brooks, J. B. (2012). The process of parenting (9th ed.). McGraw-Hill Professional.
Çağdaş, A. ve Seçer, Z. (2008). Anne Baba Eğitimi. Kök Yayıncılık.
Güler, T. (2010). Anne Baba Eğitimi. Pegem Akademi.
Heath, P. (2005). Parent-child relations: History, Theory, Research, and Context. Prentice Hall and Merrill Education.
Kuzgun, Y. ve Hamamcı, Z. (2007). Ana-Baba Eğitim Programları. Maya Akademi.
Temel, Z. F. (2015). Aile Eğitimi ve Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılım Çalışmaları. Anı Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, beyin fırtınası, soru-yanıt, gözlem, vaka analizi, grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Yazılı sınav, ödev sunumu

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derste başarılı olmak için derslerin en az %70'ine devam zorunluluğu vardır.


Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuba.bagatarhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri öğretim üyesinin kapı programında yer almaktadır.
Online deu üzerinden 7/24 mesaj gönderimi yapılabilmektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 4 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11112121512111211
ÖK.21111111512111211
ÖK.31111111511111115
ÖK.41111111515111211
ÖK.51111111114111111
ÖK.61111111111111112