DERS ADI

: Bilimsel Okuryazarlık

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 5092 Bilimsel Okuryazarlık SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NALAN AKKUZU GÜVEN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders bilimsel bilgiyi anlayan, yorumlayan ve sosyal hayat içerisindeki pek çok olayı sorgulayabilen ve bu olaylara bilimsel bir bakış açısıyla bakabilen bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel bilgiyi ve özelliklerini kavramak
2   Bilimsel bilgiyi diğer bilgi türlerinden ayırt etmek ve bilimsel gelişmelerin yaşam için önemli olduğunu kavramak
3   Bilim insanının özelliklerini çözümlemek
4   Bilimsel araştırmanın yaklaşımlarını çözümlemek
5   Bilimsel sorgulama, yöntem ve becerileri kazanmak
6   Araştırma yaparken bilimsel yöntemin aşamalarını kullanabilmek
7   Merak etme, sorgulama, gözlem yapma, eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini geliştirerek bilimsel bir bakış açısıyla araştırma yapabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilgi ve bilim kavramları
2 Bilgi türleri ve bilimsel bilginin özellikleri
3 Bilimsel bilginin diğer bilgi türlerinden farkı
4 Bilim insanlarının özellikleri ve örnekler
5 Bilim insanlarının yaşam biçimleri ve örnekler
6 Bilimsel araştırmalarda izlenen yöntemler
7 Bilimsel araştırmalarda izlenen yöntemlere örnekler
8 Genel tekrar, değerlendirme, Ara sınav
9 Bilimde ölçmenin rolü
10 Toplumbilim araştırmaları, örnek bilim insanları ve buluşları
11 Fen bilim araştırmaları, örnek bilim insanları ve buluşları
12 Sosyal bilim araştırmaları, örnek bilim insanları ve buluşları
13 Bilimde etik ilkeler ve ihlalleri
14 Bilim dışı davranışlar
15 Bilimsel araştırma örnekleri
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Baumberg, J. J. (2020). Bilim nedir ve bilimsel araştırma nasıl yapılır Eğitim Yayınevi.
2. Helvacıoğlu, E. (2012). Bilimsel devrimin baş yapıtları. Kayhan Matbaacılık.
3. Lenihan, J. (2021). Bilim iş başında: Bilimin gündelik hayattaki tarihi. Ayrıntı Basım Yayım.
4. Yıldırım, C. (1997). Bilimsel düşünme yöntemi. Bilgi Yayınevi

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, düz anlatım, soru-cevap, grup çalışması, araştırma yapma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, ödev ve final sınav notu öğrencinin ders başarı notunu belirler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Derslerin %70 ine katılım zorunludur. Dönem boyunca derslerin %70 ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir.
- Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.
- Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nalan.akkuzu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem içinde ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 73

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111111454
ÖK.21111111111111454
ÖK.31111111111111454
ÖK.41111111111111454
ÖK.51111111111111454
ÖK.61111111111111454
ÖK.71111111111111454