DERS ADI

: Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5065 Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ZAFER TANEL

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders öğretim teknolojilerinin eğitim-öğretim sürecine entegrasyonuna ilişkin temel
bilgi ve uygulamaları öğretmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitimde teknoloji entegrasyonu kavramını tanımlama
2   Eğitimde teknoloji entegrasyonunu etkileyen etmenleri bilme
3   Teknoloji entegrasyon modellerini bilme
4   Teknoloji entegrasyonun sağlandığı örnek ders planlarını hazırlama
5   Teknoloji entegrasyonun sağlandığı ders planlarını değerlendirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitimde teknoloji entegrasyonu kuramsal çerçeve
2 Eğitimde teknoloji entegrasyonu kuramsal çerçeve
3 Eğitimde teknoloji entegrasyonunu etkileyen etmenler
4 Eğitimde teknoloji entegrasyonunu etkileyen etmenler
5 Eğitimde teknoloji entegrasyonunun gerekliliği
6 Öğrenme kuramları / teknoloji entegrasyonu ilişkisi
7 Öğrenme kuramları / teknoloji entegrasyonu ilişkisi
8 Öğrenme kuramları / teknoloji entegrasyonu ilişkisi
9 Arasınav
10 Teknoloji entegrasyon modeller
11 Teknoloji entegrasyon modeller
12 Teknoloji entegrasyon modeller
13 Örnek öğretim planı hazırlama
14 Örnek öğretim planı hazırlama
15 Örnek öğretim planlarının tartışılması ve değerlendirilmesi
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Perkmen, S. ve Tezci, E. (2011). Eğitimde Teknoji Entegrasyonu
2. Earle, S. R. (2002). The Instructional Technology into Public Education: Promises
and Challenges
3. Okojie CPO M., Olinzock A. A., Okojie-Boulder T. C. And Clark, R. E. (2006). The
Pedagogy of Technology Integration, The Journal of Technology Studies, 32 (2), 66-71.
4. Bucci, T. T., Copenhaver, L. J., Lehman, B., & O Brien, T. (2003). Technology
integration: Connections to educational theories. Contemporary Issues in Technologyand

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, soru/cevap, gurup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar ve ödev teslimi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslere katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Zafer TANEL

zafer.tanel@deu.edu.tr

Fenbilimleri Binası (Öğrenci İşleri)
2. Kat.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 35 35
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111111454
ÖK.21111111111111454
ÖK.31111111111111454
ÖK.41111111111111454
ÖK.51111111111111454