DERS ADI

: Özel Eğitim ve Kaynaştırma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EGT 4103 Özel Eğitim ve Kaynaştırma ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. HANİFE ECE UĞURLU AKBAY

Dersi Alan Birimler

Buca Eğitim Fakültesi
Fizik Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Resim - İş Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Biyoloji Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar.
2   Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar.
3   Kaynaştırma uygulamaların nasıl gerçekleştirildiğini anlatır.
4   Kaynaştırma öğrencisi için yapılması gerekenleri aşama aşama belirtir.
5   Zeka geriliği, üstün zeka, öğrenme güçlüğü, duygu ve davranış bozukluğu, işitme engeli, görme engeli, ileri derecede ve çoklu yetersizlik bedensel engel gibi farklı özelliklere sahip bireylerin genel özelliklerini tanımlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ozel Egitimde Temel Kavramlar ve Ozel Egitimin Tarihcesi
2 Ozel Egitimde Degerlendirme,
3 Bireysellestirilmis Egitim Programı (BEP) Hazırlama ve Ogretimin Bireysellestirilmesi
4 Evrensel Tasarim Tanimi & Ilkeleri
5 Butunlestirme/Kaynastırma ve Destek Ozel Egitim Hizmetleri
6 Aile Egitimi
7 Ara sınav haftası
8 Zihinsel Yetersizligi Olan Ogrenciler
9 Ozel Ogrenme Guclukleri
10 Dikkat Eksikligi Hiperaktivite Bozuklugu/Otizm Spektrum Bozukluklari
11 Dil ve Konusma Bozukluklari/Duygusal Davranissal Bozukluklar
12 Isitme Yetersizligi Olan Ogrenciler/Gorme Yetersizligi Olan Ogrenciler
13 Fiziksel Yetersizligi/Suregen Hastalıgı Olan Ogrenciler/Suregen Hastaliklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Özel Eğitim. (2020). Sertan Talas. Nobel Akademik Yayıncılık.
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Çocuklar ve Özel Eğitim. (2015). Editör: İbrahim H. Diken. Pegem Akademi Yayınevi, Ankara. https://docplayer.biz.tr/4142058-Ozel-egitim-ozel-egitime-gereksinimi-olan-ogrenciler-ve-editor-ibrahim-h-diken-5-baski.html

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, örnek olay anlatımı, doğrudan öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ara sınav %40
dönem sonu sınavı %60

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders izlencesinde verilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Derz izlencesinde verilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders izlencesinde verilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 16 2 32
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 36

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11115111111111111
ÖK.21115111111111111
ÖK.31115111111111111
ÖK.41115111111111111
ÖK.51115111111111111