DERS ADI

: Öğretmen Dijital Yeterlilikleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5063 Öğretmen Dijital Yeterlilikleri SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ELİF BUĞRA KUZU DEMİR

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Ders, öğretmen adaylarına dijital teknolojileri öğretim ve öğrenme süreçlerine etkili bir şekilde entegre etmek için gerekli bilgi, beceri ve etik farkındalığı kazandırmayı amaçlamaktadır. Mevcut dijital araçlar, öğretim tasarımı ilkeleri ve kaynak geliştirme stratejileri hakkında kapsamlı bir anlayış sağlarken dijital kaynakları oluşturma, değiştirme ve uygulama becerisini teşvik eder. Ek olarak, ders, eğitim uygulamalarını geliştirmek için dijital öğrenme yönetimi çözümlerini ve değerlendirme araçlarını kullanmanın önemini vurgular ve öğrencilerin dijital ortamlarda sorumlu ve yenilikçi bir şekilde gezinebilmelerini ve bunlardan yararlanabilmelerini sağlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Güncel dijital teknolojilerin öğrenme-öğretme yaşantılarında nasıl değişikliklere yol açtığını açıklayabilir
2   Avrupa Birliği tarafından geliştirilen Öğretmenler için Dijital Yeterlilik Çerçevesini (DigCompEdu) ve alt alanlarını açıklayabilir
3   Belirli bir eğitim senaryosu için öğretim tasarımı ilkelerine göre bir dijital kaynakları geliştirme, seçme ve uygulama planı geliştirebilir
4   Dijital eğitim kaynaklarını değiştirmek, kişiselleştirmek ve geliştirmek için farklı araçlar uygulayabilir
5   Dijital öğrenme yönetimi çözümleriyle öğrenme ortamlarını güçlendirebilir
6   Dijital araçları kullanarak biçimlendirici ve toplamsal bir değerlendirme tasarlayabilir
7   Belirli bir öğrenme zorluğu için kişiselleştirilmiş dijital öğrenme kaynakları oluşturmak üzere işbirliğine dayalı öğrenci projeleri hazırlayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel kavramlar: Dijital Yeterlilik ve Öğretmenler için Avrupa Dijital Yeterlilik Çerçevesi
2 Dijital Kaynakları Arama, Seçme ve Geliştirmenin Kuramsal Temelleri
3 Görseller ve İnfografikler
4 Sunumlar ve Dijital Hikayeler
5 Zihin Haritaları ve Kelime bulutu
6 Yapay Zeka Tabanlı İçerik
7 3D modeller / Dönem ortası sınavı
8 Ses ve Podcast
9 Çevrimiçi Proje Yönetimi ve Öğrenme Yönetim Sistemleri
10 Görüntülü Konferans
11 Dijital Değerlendirme Stratejileri ve Geri Bildirim
12 Erişilebilirlik ve Kapsayıcılık
13 Dijital teknoloji ile öğretim ve öğrenme yaklaşımları ve eğitimde teknoloji entegrasyonu
14 Öğrenci projeleri ve sunumları / Ders değerlendirmeleri
15 Dönem Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Anstey, L. M., & Watson, G. P. L. (2018). Rubric for eLearning Tool Evaluation. Centre for Teaching and Learning, Western University. Retrieved from: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://teaching.uwo.ca/pdf/elearning/Rubric-for-eLearning-Tool-Evaluation.pdf
Bennett, S., Agostinho, S., & Lockyer, L. (2017). The process of designing for learning: Understanding university teachers design work. Educational Technology Research and Development, 65(1), 125 145.
Faber, J. M., Luyten, H. and Visscher, A. (2017). The effects of a digital assessment tool on mathematics achievement and student motivation: Results of a randomized experiment. Computers & Education, 106, 83-96.
Koehler, M. J., & Mishra, P. (2006). Technological Pedagogical Content Knowledge: A Framework for Teacher Knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054.
Library of the University of California in Davis (2024). Tips for finding Open Education Resources. Available at: https://guides.library.ucdavis.edu/open-educational-resources/find
Unal-Coban, G., Kocagul, M., Akpınar, E., & Baran, B. (2022). Examining science teachers performances at planning geology lesson through TPACK-based argumentation practices. Journal of Theoretical Educational Science, 15(4), 907-937.
Wiley, D., Bliss, T. J., & McEwen, M. (2014). Open Educational Resources: A Review of the Literature. In J. M. Spector, M. D. Merrill, J. Elen, & M. J. Bishop (Eds.), Handbook of Research on Educational Communications and Technology (pp. 781-789). Springer. https://doi.org/10.1007/978-1-4614-3185-5_63

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme, araştırma önerisi hazırlama ve sunma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse katılım beklenmektedir.
Ders içi etkinliklere katılım beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Elif Buğra Kuzu Demir
Dokuz Eylül Üniversitesi
Buca Eğitim Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Hasan Ali Yücel Binası, Kat:3
35160 Buca/İzmir/ Türkiye

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Konu Hakkında Hazırlık 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Proje Ödevi 14 1 14
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111111454
ÖK.21111111111111454
ÖK.31111111111111454
ÖK.41111111111111454
ÖK.51111111111111454
ÖK.61111111111111454
ÖK.71111111111111454