DERS ADI

: Ütopya Edebiyatı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 5056 Ütopya Edebiyatı SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ŞERİF ALİ BOZKAPLAN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Daha iyi bir yer ve daha iyi bir dünya düşüncesinden yola çıkılarak yazılan ve daha sonrasında distopya, alatopya, ekotopya gibi çeşitli türlerdeki eserleri ihtiva eden ütopya edebiyatının tarihini, özelliklerini ve önemli örneklerini öğretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ütopyayı tanımlar
2   Ütopya çeşitlerini bilir
3   Ütopya özelliklerini bilir
4   Örnek eserler üzerinden analiz yapar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ütopyanın tanımı ve çeşitleri
2 Ütopya edebiyatının tarihçesi
3 Platon ve Devlet'i
4 Thomas Moore ve Ütopya'sı
5 Feminizm ve ütopya
6 Distopya ve kökenleri
7 Ara sınav
8 Ütopya, distopya ve bilimkurgu arasındaki ilişki
9 Ekoloji ve Ütopya
10 Din ve Ütopya
11 Batılı ütopya örnekleri
12 Batılı olmayan ütopya örnekleri
13 Türk edebiyatında ütopya örnekleri
14 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bacon, F. (2002). New Atlantis. The University of Adelaide. https://ebooks.adelaide.edu.au/b/bacon/francis/b13na/
Bellamy, E. (1980). Looking Backward: 2000 1887. Dover Publications.
More, T. (2010). Utopia (R. M. Adams, Trans.). Oxford University Press. (Original work published 1516)
Huxley, A. (2004). Brave New World. Harper Perennial Modern Classics.
Orwell, G. (1949). Nineteen Eighty-Four. Harvill Secker.
Le Guin, U. K. (2004). The Dispossessed. Harper & Row.
Plato. (2008). The Republic (B. Jowett, Trans.). Dover Publications. (Original work published ca. 380 BCE)
Morris, W. (2003). News from Nowhere. Penguin Classics.
Wells, H. G. (2005). A Modern Utopia. The Floating Press.
Fukuyama, F. (2006). The End of History and the Last Man. Free Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e.uslu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111111111
ÖK.21111111111111111
ÖK.31111111111111111
ÖK.41111111111111111