DERS ADI

: Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Öğrenme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5070 Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. AYBÜKE PABUÇCU AKIŞ

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilerin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin arttırılması

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) kavramını açıklayabilme
2   Eğitiminde TPAB temelli öğretim tasarımları geliştirebilme
3   Eğitiminde TPAB temelli öğretim tasarımlarını değerlendirebilme
4   TPAB yeterliliklerini değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Teknolojik Bilgi, Pedagojik Bilgi, Alan Bilgisi Kavramları
2 Pedagojik Alan Bilgisi (PAB), Teknolojik Alan Bilgisi (TAB) ve Teknolojik Pedagojik Bilgi (TPB)
3 Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Tanımı ve Önemi
4 TPAB Üzerine Yapılmış Çalışmalar (yurt içi)
5 TPAB Üzerine Yapılmış Çalışmalar (yurt dışı)
6 Fen Bilimleri Öğretmen adaylarının TPAB yeterliliklerinin değerlendirilmesi
7 Üretim Tabanlı (Maker-Based) TBAP Ölçeği
8 Genel Tekrar, Ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Fen bilimleri eğitiminde TPAB temelli öğretim tasarımları
10 TPAB Temelli Argümantasyon Eğitimi
11 STEM Teknoloji Pedagoji Alan Bilgisi Öz Yeterliği
12 TPAB özelinde dijital hikayelerin kullanımı
13 TPAB temelli harmanlanmış öğrenme ortamları
14 Ödev sunumları
15 Proje sunumları
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

* Akgündüz, D. (Ed.) (2019). Fen ve matematik eğitiminde teknolojik yaklaşımlar.
Ankara: Anı Yayıncılık.
*Tuğba Yanpar Yelken Hatice Sancar Tokmak Sinan Özgelen Lütfi İncikab (2023). Fen Ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Öğretim Tasarımları, ISBN: 9786055213176, Anı Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma yapma, Proje Tabanlı Öğrenme, soru-cevap, grup çalışması, yansıtıcı günlük tutma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınav notu öğrencinin ders başarı notunu belirler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme
yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların
değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.
- Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik dışı davranışlar konusunda ilgili
yönetmelik çerçevesinde hareket edilir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: aybuke.pabuccuakis@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 22 22
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111111111
ÖK.21111111111111111
ÖK.31111111111111111
ÖK.41111111111111111