DERS ADI

: Türkiye'de Çocukların ve Çocukluğun Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 5089 Türkiye'de Çocukların ve Çocukluğun Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. YAHYA ARAZ

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin Türkiye'de çocukların ve çocukluğun tarihini hakkında genel bir bilgiye sahip olmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Osmanlı-Türk toplumunda çocukluk kavramını tanımlayabilme
2   Çocukların aile içindeki konumunu açıklayabilme
3   Yoksulluk ve çocuk emeği arasındaki ilişkiyi açıklayabilme
4   Modernleşme sürecinde çocukluğun geçirdiği dönüşümleri özetleyebilme
5   Savaşların ve göçlerin çocuklar üzerindeki etkilerini yazabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çocukluk tarihi çalışmalarının gelişimi
2 Türkiye'de çocukluk tarihi çalışmaları; araştırmalar, kaynaklar, sınırlar ve sorunlar
3 İslam-Osmanlı Hukukunda çocuklar ve çocukluk
4 Aile ve çocuklar
5 Çocukların eğitimi ve yetiştirilmesi
6 Çocuk oyunları ve oyuncaklar
7 Kölelik, yoksulluk ve çocuk emeği
8 Ara Sınav
9 Osmanlı modernleşme süreci ve çocuklar
10 Savaşlar, kitlesel göçler ve çocuklar
11 Sokak çocuklar, toplum ve devlet
12 Çocuklar ve modern eğitim kurumları
13 Çocuk edebiyatı
14 Çocuk Evlilikleri ve cinsellik; çocuklar ve toplumsal cinsiyet
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Araz, Yahya (2013), Osmanlı Toplumunda Çocuk Olmak, İstanbul; Kitap Yayınevi.
2. Fortna, Benjamin C. (2005), Mekteb-i Hümayûn, İstanbul: İletişim Yayınları.
3. Gil`adi, Avner (1992), Children of Islam Concepts of Childhood in Medieval Muslim Society, New York: St. Martin s Press.
4. Heywood, Colin (2003), Batı'da Çocukluğun Tarihi, İstanbul; Kitap Yayınevi.
5. Maksudyan, Nazan (2014), Orphans and Destitute Children in Late Ottoman Empire, Syracuse: Syracuse University Press.
6. Özbek, Nadir (2008), Osmanlı İmparatorluğu'nda Sosyal Devlet, İstanbul: İletişim Yayınları.
7. Öztan, Güven Gürkan (2012), Türkiye'de Çocukluğun Politik İnşası, İstanbul; Bilgi Üniversitesi Yayınları.
8. Tezcan, Hülya (2006), Osmanlı Sarayının Çocukları, İstanbul: Aygaz.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevağ

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Sınav

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yahya.araz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Kitap Okuma 4 8 32
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111111552
ÖK.21111111111111552
ÖK.31111111111111552
ÖK.41111111111111552
ÖK.51111111111111552