DERS ADI

: Dijital Çağda Öğretim ve İçerik Üretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5045 Dijital Çağda Öğretim ve İçerik Üretimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA ŞİMŞEK

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, dijital çağın gereksinimleri doğrultusunda öğretim süreçlerini planlayabilen, dijital araçlarla etkili öğretim materyalleri ve içerikler üretebilen bireyler yetiştirmektir. Öğrenciler hem teorik hem uygulamalı olarak dijital öğretim tasarımı, çoklu ortam araçları kullanımı ve içerik üretimi konusunda yetkinlik kazanacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dijital çağın öğretim yaklaşımlarını tanımlar.
2   Öğretim için uygun dijital araçları seçer ve kullanır.
3   Eğitim amaçlı dijital içerikler üretir (video, sunum, interaktif materyal vb.).
4   Dijital içerik üretiminde etik ve telif haklarını gözetir.
5   Bir öğretim sürecini dijital olarak planlar ve uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dijital çağ ve eğitimde dönüşüm
2 Dijital pedagojiler ve öğretim yaklaşımları
3 Eğitimde kullanılan dijital araçların sınıflandırılması
4 İçerik türleri: metin, ses, görsel, video, animasyon
5 Dijital hikâye anlatımı
6 Öğretim tasarımı: hedef, içerik, yöntem ve değerlendirme
7 Etkili sunum araçları ve görsel tasarım ilkeleri
8 Ara sınav, genel tekrar, ders değerlendirmesi
9 Video içerik üretimi: senaryo, çekim ve montaj
10 Etkileşimli içerik oluşturma (H5P, Canva, Genially vb.)
11 Eğitimde sosyal medya ve kısa video uygulamaları
12 Telif hakları ve dijital etik
13 Öğretim süreçlerinin dijital ortama uyarlanması
14 Öğretim süreçlerinin dijital ortama uyarlanması
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Yıldız, D. (2022). Dijital çağda öğretmen olmak. Ankara: Pegem Akademi.

İşman, A. (2021). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık.

Karaman, S. (2020). E-öğrenme ve dijital içerik geliştirme. İstanbul: Nobel Yayınları.

Dursun, Ö. Ö., & Seferoğlu, S. S. (2019). Dijital vatandaşlık ve medya okuryazarlığı. Ankara: Pegem Akademi.

T.C. MEB (2021). Eğitimde dijital dönüşüm raporu. Ankara: MEB Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tugba.simsek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111111332
ÖK.21111111111111332
ÖK.31111111111111332
ÖK.41111111111111332
ÖK.51111111111111332