DERS ADI

: Dünyada Eğitim Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 6007 Dünyada Eğitim Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ERCAN UYANIK

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, dünya tarihinde farklı uygarlıkların ve dönemlerin eğitim sistemlerini karşılaştırmalı bir perspektifle inceleyerek, günümüz eğitim sistemlerinin tarihsel kökenlerini ve dönüşüm süreçlerini anlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı medeniyetlerin eğitim sistemlerini tanımlar.
2   Eğitim tarihini sosyal, kültürel ve politik bağlam içinde değerlendirir.
3   Modern eğitim kurumlarının tarihsel gelişimini analiz eder.
4   Eğitimde tarihsel süreklilik ve değişim süreçlerini karşılaştırır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders Tanıtımı ve Eğitim Tarihine Giriş
2 Antik Mezopotamya, Mısır ve Çin'de Eğitim
3 Antik Yunan ve Roma'da Eğitim
4 Orta Çağ Avrupa'sında Eğitim: Kilise ve Üniversiteler
5 İslam Medeniyetinde Eğitim Kurumları
6 Rönesans ve Reform Döneminde Eğitim
7 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
8 Aydınlanma Çağında Eğitim Düşüncesi
9 Sanayi Devrimi ve Zorunlu Eğitim
10 Kolonyalizm ve Eğitim
11 20. Yüzyılda Eğitim Reformları: ABD, Avrupa, Sovyetler
12 UNESCO ve Evrensel Eğitim Hakkı
13 21. Yüzyılda Eğitim: Dijitalleşme ve Eşitsizlik
14 Türkiye'nin Eğitim Tarihinde Dünya ile Etkileşim
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cubberley, E. P. The History of Education.
Compayré, G. A History of Pedagogy.
UNESCO. Education for All Global Monitoring Reports.
Seçilecek makaleler ve dijital arşivler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru-cevap, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav: %40, Final sınavı: %60

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Devamsızlık sınırı %30'dur, kopya çekme ve intihal cezalandırılır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ercan.uyanik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111111354
ÖK.21111111111111354
ÖK.31111111111111354
ÖK.41111111111111354