DERS ADI

: Alan Seç. 2 (Gençlik Araştırmaları)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDE 2012 Alan Seç. 2 (Gençlik Araştırmaları) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. TUBA BAĞATARHAN

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Dersin amacı, gençlik dönemi ve bu dönemdeki gelişimsel süreçleri anlamak, gençlerin karşılaştığı psikolojik ve sosyo-kültürel zorlukları incelemek, gençlik araştırmalarına dair temel kavramları öğretmek ve öğrencilere bu alanda araştırma yapma yetkinliği kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gençlik kavramını tanımlar ve anlar.
2   Gençlik dönemi gelişim süreçlerini açıklar.
3   Gençlerin karar verme süreçlerini ve değer sistemlerini inceler.
4   Gençlerle iletişim becerilerini geliştirir.
5   Gençlerin karşılaştığı zorlukları tanımlar ve çözüm yolları sunar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gençlik araştırmalarına giriş
2 Gençlik kavramı ve temel özellikler
3 Gençlik dönemi ve gelişimsel süreçler
4 Gençlikte kimlik ve kimlik arayışı
5 Gençlerin karar verme süreçleri ve değerler sistemi
6 Gençlikte aile ilişkileri ve bağımsızlık
7 Gençlerde arkadaşlık ve sosyal ilişkiler
8 Ara sınav
9 Gençlerde psiko-sosyal zorluklar ve psikolojik araştırmalar
10 Gençlerin eğitim ve meslek seçimleri üzerine araştırmalar
11 Gençlerde medyanın etkisi ve araştırmalar
12 Gençlerle etkili iletişim ve iletişim araştırmaları
13 Gençlerin psikolojik danışmanlık ihtiyaçları ve araştırmalar
14 Gençlerin intihar, riskli davranışlar ve psiko-sosyal araştırmal
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Farrington, D. P., & Welsh, B. C. (Eds.). (2016). Youth in society: Theories and applications. Routledge.
Sorensen, S. B., & Robles, S. M. (Eds.). (2017). The Oxford handbook of adolescence and youth. Oxford University Press.
Arnett, J. J. (2020). Adolescence and emerging adulthood (6th ed.). Pearson.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, beyin fırtınası, soru-yanıt, gözlem, vaka analizi, grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavı yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derste başarılı olmak için derslerin en az %70'ine devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuba.bagatarhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri öğretim üyesinin kapı programında yer almaktadır.
Online deu üzerinden 7/24 mesaj gönderimi yapılabilmektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 4 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111415121111
ÖK.21111111415111411
ÖK.31111111415111411
ÖK.41111111113111211
ÖK.51111111113111211