DERS ADI

: Alan Seç. 2 (Psiko-eğitim Grupları)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDE 2018 Alan Seç. 2 (Psiko-eğitim Grupları) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BAHAR METE OTLU

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu derste, öğrencilerin psikoeğitim gruplarını, psikoeğitim gruplarının özelliklerini ve psikoeğitim gruplarının diğer grup türlerinden farklarını anlamaları; psikoeğitim gruplarının oluşturulması, psikoeğitim programı hazırlanması ve yürütülmesi süreçlerini kavramaları hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Psikoeğitim grubunun tanımını ve özelliklerini bilir
2   Psikoeğitim gruplarının diğer grup türleri içindeki yerini kavrar
3   Psikoeğitim gruplarının oluşturulma aşamalarını kavrar
4   Psikoeğitim grup programı tasarlar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Psikoeğitim grubunun tanımı ve özellikleri
2 Psikoeğitim gruplarının diğer grup türleri ile karşılaştırılması
3 Grup çalışmalarının avantajları ve dezavantajları
4 Psikoeğitim grubunda ihtiyaçlarının değerlendirilmesi
5 Psikoeğitim grubunda amaçların belirlenmesi
6 Psikoeğitim grubunda grup üyelerinin seçimi
7 Genel tekrar, ara sınav
8 Psikoeğitim grubunda oturum sayısının ve süresinin belirlenmesi
9 Psikoeğitim grubunda oturumların içeriğinin yapılandırılması
10 Psikoeğitim grup oturumlarında uygulanabilecek teknikler ve kullanılacak materyallerin belirlenmesi
11 Psikoeğitim grupları süresince dikkat edilmesi gerekenler
12 Grup liderinin özellikleri
13 Psikoeğitim gruplarında etik
14 Örnek psikoeğitim grup sunumlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kabat Zinn, J. (2020). Mindfulnessın iyileştirici gücü. İstanbul: Diyojen Yayıncılık.
Kabat-Zinn J. (2003) Mindfulness-based interventions in contex: Past, present and future. Clinical Psychology Science Practice, 10(2), 144-156.
Çatak PD, Ögel K (2010) Bir terapi yöntemi olarak farkındalık. Nöropsikiyatri Arşivi, 47:69-73.
Ameli, R. (2016). 25 Farkındalık dersi. (Z. Atalay ve K. Ögel, Çev.) Ankara: Nobel Yayınları.
Williams, M., Teasdale, J., Segal, Z. & J. Kabat-Zinn, J. (2015). İyi hissetme sanatı kronik mutsuzlukla baş etme rehberi. (Z. H. Haktanır, Çev.) İstanbul: Diyojen Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, araştırma, anlatım, soru-yanıt, beyin fırtınası, aktif öğrenme uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ders sınav ve ödev ile değerlendirilmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersten başarılı olmak için derslerin %70 ine devam zorunluluğu vardır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bahar.mete@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri öğretim üyesi kapı programında yer almaktadır. Online deu üzerinden tüm hafta mesaj gönderimi yapılabilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Ödev Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111115115151511
ÖK.21111115115151511
ÖK.31111115115151511
ÖK.41111111115111111