DERS ADI

: Alan Seç. 4 (Teknoloji Bağımlılığı)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDE 3016 Alan Seç. 4 (Teknoloji Bağımlılığı) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. TUBA BAĞATARHAN

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu derste öğrencilerin teknoloji bağımlılığını, teknoloji bağımlılığının türlerini, teknoloji bağımlılığı açıklayan teorileri/modelleri, teknoloji bağımlılığının nedenlerini ve belirtilerini, yol açabileceği olumsuz durumları, birey ve toplum üzerindeki olumsuz etkilerini öğrenip teknoloji bağımlılığı ile ilgili önleme ve müdahale etme yollarına ilişkin yaklaşımları kavraması hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Teknoloji bağımlılığını ve türlerini öğrenir.
2   Teknoloji bağımlılığını açıklayan teorileri/modelleri öğrenir.
3   Teknoloji bağımlılığının belirtilerini öğrenir.
4   Teknoloji bağımlılığının etkilerini tartışır.
5   Teknoloji bağımlılığındaki risk faktörlerini kavrar.
6   Teknoloji bağımlılığındaki koruyucu faktörleri kavrar.
7   Teknoloji bağımlılığı ile ilgili önleme ve müdahale yaklaşımlarını değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Teknoloji ve bilişim çağı
2 Teknoloji, bağımlılığını açıklayan teoriler/modeller
3 Teknoloji bağımlılığının belirtileri ve nedenleri
4 Teknoloji bağımlılığında koruyucu faktörler
5 Teknoloji bağımlılığında risk faktörleri
6 Teknoloji bağımlılığının fiziksel, ruhsal ve sosyal etkileri
7 Teknoloji bağımlılığı türleri
8 Ara Değerlendirme
9 Sosyal medya bağımlılığı ve etkileri
10 Dijital oyun bağımlılığı ve etkileri
11 Siber zorbalık
12 Teknoloji bağımlılığına yönelik tartışmalar
13 Teknoloji bağımlılığı konusunda yapılan önleme çalışmaları
14 Teknoloji bağımlılıklarına müdahale
15 Final (Bitirme Sınavı)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Şahin, C. ve Günüç, S. (2019). Teknoloji Bağımlılıkları. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
Küçükvardar, M. (2020). Teknoloji Bağımlılığı ve Dijital İstila. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Young, K. S., & de Abreu, C. N. (Eds.). (2011). Internet addiction: A handbook and guide to evaluation and treatment. John Wiley & Sons, Inc.
Livingstone, S. (2011). Media literacy: Ambitions, policies and measures. LSE London.
Baruah, T.D. (2012). Effectiveness of social media as a tool of communication and its potential for technology enabled connections: a micro-level study. International Journal of Scientific and Research Publications, 2(5), 1 10.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, beyin fırtınası, soru-yanıt, gözlem, vaka analizi, grup çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavı yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derste başarılı olmak için derslerin en az %70'ine devam zorunluluğu vardır.


Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuba.bagatarhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri öğretim üyesinin kapı programında yer almaktadır.
Online deu üzerinden 7/24 mesaj gönderimi yapılabilmektedir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 4 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111511411111511
ÖK.21121511311111412
ÖK.31111511421111511
ÖK.41322511411111511
ÖK.51421511511111511
ÖK.61421511511111511
ÖK.71532544511121511