DERS ADI

: Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5058 Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, özel gereksinimli öğrenciler için öğretim sürecini bireyselleştirme, materyal ve yöntemleri uyarlama konusunda öğretmen adaylarına bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci özelliklerine göre öğretimi bireyselleştirir.
2   Öğretim materyallerini ve süreçlerini etkili biçimde uyarlar.
3   Bireyselleştirilmiş öğretim planı hazırlar ve uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bireyselleştirilmiş öğretimin tanımı ve önemi
2 Öğrenci özelliklerinin belirlenmesi
3 Öğretim hedeflerinin bireyselleştirilmesi
4 İçeriğin uyarlanması
5 Sürecin uyarlanması
6 Ürünlerin (çıktıların) uyarlanması
7 Öğretim materyallerinin bireyselleştirilmesi
8 Fiziksel çevre düzenlemeleri
9 Teknoloji destekli öğretim uyarlamaları
10 Davranışsal stratejilerin bireyselleştirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kitap:
Adapting Curriculum and Instruction in Inclusive Classrooms
Yazarlar: Debbie Staub & Diane M. Browder

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım / Lecture
Uygulamalı atölye çalışmaları / Practical workshops
Grup tartışmaları / Group discussions
Vaka analizi / Case analysis
Bireysel proje çalışması / Individual project work

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

final ve vize

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 105

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111111454
ÖK.21111111111111454
ÖK.31111111111111454