DERS ADI

: STEAM Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5059 STEAM Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. KEMAL YÜRÜMEZOĞLU

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilerin STEAM yaklaşımını tanımaları, disiplinlerarası düşünme becerilerini geliştirmeleri ve kendi alanlarında STEAM tabanlı öğretim etkinlikleri tasarlayabilmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. STEAM kavramını ve bileşenlerini tanımlar.
2   2. STEAM yaklaşımının eğitimdeki yeri ve önemini açıklar.
3   3. Disiplinlerarası düşünme ve problem çözme becerisi geliştirir
4   4. Öğrenci merkezli STEAM etkinlikleri planlar ve uygular.
5   5. STEAM temelli projeler tasarlar ve sunar.
6   6. Farklı disiplinlerde STEAM uygulama örneklerini analiz eder.
7   7. Eleştirel düşünme, yaratıcılık ve işbirliğine dayalı öğrenme becerilerini geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 STEAM Nedir Kavramsal Temeller ve Bileşenler
2 STEM den STEAM e Geçiş: Sanatın Rolü
3 21. Yüzyıl Becerileri ve STEAM Yaklaşımı
4 Disiplinlerarası Öğrenme ve Öğretmenin Yeni Rolü
5 STEAM Öğrenme Modelleri ve Ortamları
6 STEAM Etkinlik Tasarımı: Problem ve Proje Temelli Yaklaşımlar
7 Dijital Araçlarla STEAM Etkinlikleri
8 VİZE SINAVI
9 STEAM Tabanlı Ölçme ve Değerlendirme
10 STEAM Uygulama Örnekleri (Matematik, Fen, Sanat, Sosyal vb.)
11 Mikro-STEAM Uygulamaları ve Geribildirim
12 STEAM ve Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri
13 Branşlara Uygun STEAM Etkinliği Geliştirme
14 Öğrenci Proje Sunumları I
15 Öğrenci Proje Sunumları II ve Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Temel Kaynaklar:
o Beers, S. Z. (2011). 21st Century Skills: Preparing Students for the Future.
o Yakman, G., & Lee, H. (2012). Exploring the Exemplary STEAM Education in the U.S.
o Resnick, M. (2017). Lifelong Kindergarten: Cultivating Creativity through Projects, Passion, Peers, and Play.
Yardımcı Kaynaklar:
o Türkiye'de MEB tarafından yayımlanan STEM/STEAM eğitim raporları
o STEAM etkinlik örnekleri, dijital platformlar (Tinkercad, Scratch, PhET vb.)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Tartışma
Grup çalışmaları
Problem temelli öğrenme
Proje temelli öğrenme
Atölye çalışmaları
Dijital araç destekli etkinlikler
Ders içi uygulamalar / sınıf içi mikro öğretim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme Yöntemi Katkı Oranı
Ara Sınav (Vize) %30
Dönem Projesi / Ürün Dosyası %40
Derse Katılım, Etkinlikler ve Uygulamalar %10
Final Sınavı / Sunum %20
Başarı Değerlendirme Ölçütü: 100 üzerinden en az 50 puan ve final notunun %50 sinden fazlası alınmalıdır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Uygulama 7 2 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111111111
ÖK.21111111111111111
ÖK.31111111111111111
ÖK.41111111111111111
ÖK.51111111111111111
ÖK.61111111111111111
ÖK.71111111111111111