DERS ADI

: Sosyobilimsel Konular ve Argümantasyon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 5091 Sosyobilimsel Konular ve Argümantasyon SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. AYBÜKE PABUÇCU AKIŞ

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, öğretmen adaylarının sosyobilimsel konularda öğrencilerin argümantasyon sürecine dahil edilmesidir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Argümantasyon uygulamalarının derslerde eğitim amaçlı kullanımının faydalarını açıklayabilme
2   Eğitimde sosyobilimsel konuların kullanımı ile ilgili örnekler verebilme
3   Sosyobilimsel konularda Argümantasyon uygulamaları için uygun ortamı yaratabilme
4   Sosyobilimsel konularda yüksek kalitede argümantasyon yapabilme
5   Sosyobilimsel konulara yönelik olarak yapılan öğrenci argümantasyonlarını değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyobilimsel Konulara Giriş
2 Örnek Sosyobilimsel Konular
3 Sosyobilimsel Konuların Öğretimine Yönelik Etkinlik Planları
4 Argümantasyon kullanımının eğitimindeki rolü
5 Eğitimde argümantasyon uygulamalarına yönelik uygulama örnekleri
6 Argümantasyon Uygulamaları için Örnek Öğrenme Ortamlarının Hazırlanması
7 Öğrencilerin Argümantasyonlarının Kalitesinin Değerlendirilmesi
8 Genel Tekrar, Ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Sosyo-bilimsel konularda Bilimsel Tartışmaların Kullanılması
10 Sosyo-bilimsel konular ve STEM eğitimi
11 Bilim eğitiminde yazılı ve sözlü argümantasyon örnekleri
12 Sosyobilimsel Konularla desteklenen eğitimin bilimsel okuryazarlık için kullanılması
13 Sosyobilimsel Konuların öğretimine yönelik etkili uygulamaların geliştirilmesi
14 Sosyobilimsel Konuların öğretimine yönelik etkili uygulamaların geliştirilmesi
15 Sosyobilimsel Konuların öğretimine yönelik etkili uygulamaların geliştirilmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çağdaş Yaklaşımlarla Etkinlik Destekli Sosyobilimsel Konularin Öğretimi, Bahadır Namdar (eds.), Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, Turkey.
Örnek Etkinliklerle Fen Eğitiminde Argümantasyon, Aktamış, H.(edt), Anı Yayıncılık
Erduran, S., & Jimenez Aleixandre, M. P. (Eds.) (2007). Argumentation in science
education: perspectives from classroom-based research. Dordrecht: Springer.
Erduran, S. & Pabuccu, A. (2012). Bonding Chemistry and Argument: Teaching and Learning Argumentation through Chemistry Stories. University of Bristol, UK http://www.bristol.ac.uk/education/news/2012/63.html
Erduran, S. & Pabuccu, A. (2015). Promoting argumentation in the context of chemistry
stories, Book Chapter in Relevant Chemistry Education- From Theory to Practice, Ingo
Eilks and Avi Hofstein (eds.), ISBN Hardcover: 9789463001748, Sense Publishers,
Rotterdam, p. 143-161.
Erduran, S., Simon, S. & Osborne, J. (2004). Tapping into argumentation: Developments
in the application of Toulmin s Argument Pattern for studying science discourse.
Science Education, 88(6), 915 933.
Jiménez-Aleixandre, M., Rodríguez, A. & Duschl, R. (2000). Doing the lesson or
doing science Argument in high school genetics. Science Education, 81(11), 533 559.
Pabuccu, A. & Erduran, S. (2016). Investigating students engagement in epistemic and
narrative practices of chemistry in the context of a story on gas behavior, Chemistry
Education Research and Practice, 17, 523-531. Doi:10.1039/C6RP00011H

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma yapma, grup çalışması, Proje hazırlama, tartışma, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, ödev ve Yarıyıl Sonu Sınav notu öğrencinin ders başarı notunu belirler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme
yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların
değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.
- Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik dışı davranışlar konusunda ilgili
yönetmelik çerçevesinde hareket edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: aybuke.pabuccuakis@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111111552
ÖK.21111111111111552
ÖK.31111111111111552
ÖK.41111111111111552
ÖK.51111111111111552