DERS ADI

: Çok Kültürlü Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5049 Çok Kültürlü Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BEHSAT SAVAŞ

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Çok kültürlü öğretim ortamlarını düzenleme ve uygulayabilme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çok kültürlü eğitim ortamları düzenleme.
2   Uygun öğretim süreci uygulama.
3   Zorunlu nedenlerle göç eden bireylere yönelik empati kazanma.
4   Farklı ülkelerde çok kültürlü uygulama örnekleri verme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1-Türk Eğitim Sistemi
2 2-Çok Kültürlü Eğitim Nedir
3 3-Çok Kültürlü Eğitimin Tarihi
4 4-Çok Kültürlü Eğitimin Özellikleri
5 5-Çok Kültürlü Eğitimin Boyutları
6 6-Çok Kültürlü Eğitimde Öğretmen
7 7-Ara sınav
8 8-Çok Kültürlü Eğitimde Öğrenci
9 9-Çok Kültürlü Eğitimde Okul Yöneticileri
10 10-Çok Kültürlü Eğitimde Etkinliklerin Özellikleri
11 11-Çok Kültürlü Öğretim Etkinlikleri Örnekleri
12 12-Çok Kültürlü Öğretim Etkinlikleri Örnekleri
13 13-Amerika'da Çok Kültürlü Eğitim Örnekleri
14 14-Avrupa'da Çok Kültürlü Eğitim Örnekleri
15 15-Yıl sonu sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Aytaç, K. (2016). Çağdaş eğitim akımları:(yabancı ülkelerde). Ankara:Mevsimsiz Yayınları.
Balcı, A. (2023). Karşılaştırmalı eğitim sistemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Erdoğan, İ. (2024). Karşılaştırmalı eğitim: çağdaş eğitim sistemleri. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
Türkoğlu, A. (1998). Karşılaştırmalı eğitim: dünya ülkelerinden örneklerle. Adana: Baki Kitabevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunuş yoluyla öğretim, araştırma inceleme yoluyla öğretim, problem temelli öğrenme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Özgün öğretim planları hazırlama ve uygulama.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Örnekler yurt içi ve yurt dışından birincil kaynaklardan elde edilerek, orjinal öğretim planları hazırlanacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

behsat.savas@deu.edu.tr
05334101306

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Hafta içi 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111111111
ÖK.21111111111111111
ÖK.31111111111111111
ÖK.41111111111111111