DERS ADI

: Kültürel Okuryazarlık

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5044 Kültürel Okuryazarlık SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İBRAHİM SEÇKİN AYDIN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin kültürel bilgi, anlayış ve farkındalık düzeylerini artırarak farklı kültürlerle etkili ve duyarlı iletişim kurmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin kültürel metinleri, sembolleri ve değerleri analiz edebilme becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kültürel okuryazarlığın temel kavramlarını açıklar.
2   Farklı kültürel sistemleri karşılaştırmalı olarak analiz eder.
3   Kültürel stereotipleri tanımlar ve eleştirir.
4   Günlük yaşamda kültürel farkındalık geliştirir.
5   Kültürel metinleri (film, edebiyat, medya vb.) yorumlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kültürel okuryazarlığa giriş
2 Kültür kavramı ve temel kuramlar
3 Dil ve kültür ilişkisi
4 Kimlik ve kültür
5 Kültürel çeşitlilik ve çokkültürlülük
6 Kültürel değerler ve normlar
7 Kültürel semboller ve anlamları
8 Ara sınav, genel değerlendirme
9 Medyada kültür temsilleri
10 Edebî metinlerde kültür
11 Popüler kültür ve eleştirisi
12 Kültürel stereotipler
13 Kültürlerarası iletişim
14 Genel değerlendirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Demir, A. (2019). Kültür ve Eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
Çiğdem, İ. (2021). Kültürel Okuryazarlık ve Eğitim. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
E.D. Hirsch, Jr. (1987). Cultural Literacy: What Every American Needs to Know. Vintage Books.
Holliday, A., Hyde, M., & Kullman, J. (2010). Intercultural Communication: An Advanced Resource Book. Routledge.
Kramsch, C. (1998). Language and Culture. Oxford University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

seckin.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111111454
ÖK.21111111111111454
ÖK.31111111111111454
ÖK.41111111111111454
ÖK.51111111111111454