DERS ADI

: Doğa ve Matematik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 6001 Doğa ve Matematik SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ŞERİFE FAYDAOĞLU

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Doğayı gözlemlediğimizde keşfedeceğimiz veya insan aklının ürünü olan, doğada bulunmayan teknolojik ve diğer aygıtları icat edeceğimiz bir süreci matematikle anlama çabası hakkında farkındalık yaratmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik ve doğa arasındaki ilişkiyi anlayabilir.
2   Basit kurallardan, sonsuz karmaşıklıktaki matematiği farkedebilir
3   Matematiğin doğanın dengesi üzerindeki etkisini kavrayabilir.
4   Matematik ve estetik arasındaki ilişkiyi anlayabilir.
5   Matematik öğrenmenin, matematiksel düşünmeye, çözümler ve yenilikler üretebilmeye katkısını anlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Doğadaki Matematik: Desenler ve Diziler
2 Fraktallar: Basit Kurallardan Sonsuz Karmaşıklık
3 Fibonacci Dizisi ve Altın Oran
4 Doğanın Dengesi: Simetri
5 Doğanın Döşemeleri: Tesselasyon
6 Kelebek Etkisi ve Kaos Teorisi
7 Doğanın Sayıları
8 Ara Sınav
9 Matematik ve Yaratıcılık
10 Matematik ve Benzersizlik
11 Neden matematik öğrenmeliyiz
12 Matematik ve Estetik: Müzik, Resim, Mimarlık vb.
13 Matematikle Teknolojiler Yaratma
14 Matematiği doğayla ilişkilendiren öğretim uygulaması tasarlamak
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ali Nesin, (2024), Matematik ve Doğa, , Nesin Yayınevi, Nesin Matematik Köyü.
2. Ali Nesin, (2024). Matematik ve Sanat, Nesin Yayınevi, Nesin Matematik Köyü.
3. Jerry P. King, (1997), Matematik Sanatı, Tübitak, Ankara
4. Bilim ve Teknik Dergileri, Tübitak yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, soru-cevap, uygulama, grup çalışması, ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize sınavı, Final sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serife.faydaoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma: 9.00-10.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1111111111111113
ÖK.2111111111111113
ÖK.3111111111111113
ÖK.4111111111111113
ÖK.5111111111111113