DERS ADI

: Oyunlarla Matematik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 5098 Oyunlarla Matematik SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. HASİBE SEVGİ MORALI

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Matematik ve matematik öğretimi bağlamında oyunların yerini, önemini ve kullanım alanlarını kavratma. Matematik oyunları hakkında bilgi edindirme. Matematik oyunu geliştirme becerisini destekleme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik ve oyun kavramları arasındaki ilişkileri kavrayabilme.
2   Matematik bağlamında oyun ve oyun türlerini kavrayabilme.
3   Kültürel matematik oyunlarını tanıma ve kavrayabilme.
4   Matematik eğitimi bağlamında oyun ve oyun türlerini kavrayabilme.
5   Eğitsel matematik oyunu geliştirebilme, uygulayabilme ve oyunlara yönelik ölçme yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Oyun ve oyuncak kavramı, tarihsel gelişimleri Oyun türlerine genel bakış.
2 İnsan neden oyun oynar Kuramsal yaklaşımlar. Huizinga teorisi Psikolog M. J. Ellis'in En Uygun Canlılık Düzeyi Kuramı
3 - Psikanalitik Teoriler - Helenko Sistem Teorisi - Berlyne Modeli - Friedrich Schiller ve Helbert Spencer'in Artan Enerji Teorisi
4 Matematik ve Oyun Etkileşimi. Matematikçiler açısından oyun ve matematikçilerce geliştirilen oyunlara bir bakış. Matematik oyunlarının genel olarak irdelenmesi ve bir sınıflandırma yapılması.
5 Bir matematik çalışma alanı olan oyun teorisi. Sonlu, sonsuz, sıfır toplamlı, toplamsız vb. oyunlar. J. F. Nash ve P. Von Neumann çalışmalarına kısaca bakış.
6 Tarihi ve kültürel matematik oyunları
7 Tarihi ve kültürel matematik oyunları
8 Tarihi ve kültürel matematik oyunları
9 Ara Sınav
10 Teknoloji destekli matematik oyunları
11 Teknoloji destekli matematik oyunları
12 Eğitsel matematik oyunu kavramı ve özellikleri
13 Eğitsel matematik oyunu geliştirme uygulamaları
14 Eğitsel matematik oyunu uygulama ve değerlendirme çalışması
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-- Uğurel, I. & Moralı, S. (2008). Matematik ve oyun etkileşimi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt. 28, sayı 3, 75-98.
-- Uğurel, I. & Moralı, S. (2010). Ortaöğretim matematik derslerinde oyunların kullanılabilirliği. Milli Eğitim Dergisi, sayı 185, s. 328-352.
-- Uğurel, I. & Moralı, S. (2010). A Short view on the relationship of mathematics & game from literature context and concept of the (Educational) mathematics game, World Applied Sciences Journal, 9(3). pp. 314-321.
-- Zaslavsky, C. (2003). More math games and activities from around the World., Chicago Review Press.
-- Morris, H. (2000). Universal Games From A to Z, Mathematics Teaching in the Middle School, Vol 5, Issue 5, pp. 300-306.
-- Huizinga, J. (1995). Homo Ludens, Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme. (Çev. C. Seresia & M. A. Kılıçbay), İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 1. Basım.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma-inceleme yoluyla öğrenme, küçük grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar küçük gruplar (2-3 kişilik) içerisinde diğer değerlendirmeler ise bireysel olarak gerçekleştirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sevgi.morali@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111111441
ÖK.21111111111111441
ÖK.31111111111111441
ÖK.41111111111111441
ÖK.51111111111111441