DERS ADI

: Eğitim Bilimine Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EGT 1101 Eğitim Bilimine Giriş ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NECLA ŞAHİN FIRAT

Dersi Alan Birimler

Buca Eğitim Fakültesi
Fizik Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Resim - İş Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Biyoloji Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına eğitim bilimi alanında bilimsel bilgi kazanmalarını, öğretmenlik mesleğine dönük bilgi beceri ve tutum geliştirmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitimle ilgili temel kavramlarI bilir.
2   Eğitimin başlıca işlevlerini değerlendirir.
3   Eğitim sisteminin özelliklerini açıklar.
4   Eğitimin tarihsel gelişimini bilir.
5   Eğitimin diğer bilimlerle ilişkisini açıklar.
6   Öğretmenin ve öğretmenlik mesleğinin özelliklerini bilir.
7   Eğitimin felsefi temellerini kavrar.
8   Eğitimin psikolojik temellerini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma ve Dersin Tanıtılması
2 Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
3 Eğitimin Tarihsel Temelleri
4 Eğitimin İşlevleri
5 Öğretmen yetiştirme
6 Eğitimin Felsefi Temelleri
7 Eğitimin Toplumsal Temelleri
8 Ara sınav
9 Eğitimin Ekonomik Temelleri
10 Eğitimin Psikolojik Temelleri
11 Eğitimin Yönetsel Temelleri
12 Eğitimin Denetimsel Temelleri
13 Eğitim Politikaları
14 Genel Değerlendirme ve Tartışma
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Açıkgöz, Ü. K. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Matbaası.

2. Başaran, İ. E. (1994). Eğitime Giriş. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.

3. Erden, Münire (2008). Eğitime Giriş. Ankara: Arkadaş Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatım, soru-yanıt, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15111111111111115
ÖK.25111111111111115
ÖK.35111111111111115
ÖK.45111111111111115
ÖK.551111111111111115
ÖK.65111111111111115
ÖK.75111111111111115
ÖK.85555555555555555