DERS ADI

: Matematik ve Yaşam

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 5095 Matematik ve Yaşam SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYSUN NÜKET ELÇİ

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Resim - İş Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının matematiğin günlük yaşamla olan çok yönlü ilişkisini kurmalarını sağlamak; matematiksel düşünme, problem çözme ve modelleme becerilerini geliştirmelerine katkı sunmaktır. Adayların hem teorik bilgi birikimlerini güçlendirmeleri hem de bu bilgileri gerçek yaşam bağlamlarında uygulayarak, öğrencilerine yaşamla bütünleşmiş, anlamlı ve işlevsel matematik öğretimi sunabilecek yeterliliğe ulaşmaları hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematiğin günlük yaşamla ilişkisini açıklayabilme.
2   Günlük yaşam durumlarında karşılaşılan problemleri matematiksel olarak ifade edebilme.
3   Günlük yaşamdan alınan örnek durumlar için uygun matematiksel modeller geliştirebilme.
4   Matematiksel problem çözme sürecinde çok yönlü ve yaratıcı düşünme becerilerini kullanabilme.
5   Günlük yaşam bağlamında geliştirilen matematik etkinliklerini sınıf düzeyine uygun hâle getirebilme.
6   Disiplinlerarası (STEM, sanat, fen, teknoloji) yaklaşımlarla matematiği ilişkilendirir.
7   Matematiksel bilgileri farklı bağlamlarda etkili şekilde aktarır ve öğretimsel uyarlamalar yapabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, amaçları, öğrenme çıktıları ve değerlendirme süreci
2 Matematiğin yaşamdaki rolü
3 Diğer bilim dallarında matematik
4 Diğer bilim dallarında matematik
5 Sayısal okuryazarlık ve günlük hesaplamalar
6 Yaşamda geometri : Çevre, alan ve hacim
7 Yaşamda mekânsal düşünme
8 Ara sınav
9 Yaşamda veri okuryazarlığı
10 Yaşamda yaratıcı problem çözme
11 Yaşamdan matematiksel modelleme örnekleri
12 Finansal matematik
13 Dijital araçlar ve teknoloji ile matematik
14 Öğrenci sunumları
15 Öğrenci sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. MEB, (2013), İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı.
2. Altun, M. (2005), Eğitim Fakülteleri ve Sınıf Öğretmenleri için Matematik Öğretimi, Alfa Aktüel Akademi.
3. Baki, A. (2015). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi. Ankara: Harf Yayınları.
4. Van De Walle, J. A., Karp, K. S., Bay-Williams, J. M. (2012), İlkokul ve Ortaokul Matematiği, Nobel Yayınları.
5. Elçi, A. N., Güzel, B. E., Günhan, B. C., Çimen, E. E. (Editör) (2016), Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları, Pegem Akademi.
6. Sertöz, A. S. (2013). Matematiğin aydınlık dünyası. TÜBİTAK Yayınları.
7. Bukova Güzel, E. (Edt.). (2016). Matematik Öğretiminde Matematiksel Modelleme. Ankara: Pegem Akademi.
8. Polya, G. (1997). Nasıl çözmeli, (Çeviren: F.Halatçı), Sistem Yayıncılık, 1997.
9. Tübitak Popüler Bilim Kitapları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-yanıt, uygulama, beyin fırtınası, öğrenme ve öğretim teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysunnuket.elci@deu.edu.tr
Hasan Ali Yücel Binası 412 No.lu Oda
Tel: 0 232 3012311

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 14 1 14
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111111341
ÖK.21111111111111341
ÖK.31111111111111341
ÖK.41111111111111342
ÖK.51111111111111342
ÖK.61111111111111342
ÖK.71111111111111342