DERS ADI

: Sürdürülebilir Kalkınmanın Coğrafi Temelleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 5060 Sürdürülebilir Kalkınmanın Coğrafi Temelleri SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. RAZİYE ÇAKICIOĞLU OBAN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Sürdürülebilirlik bilinci kazandırmak, sürdürülebilirlikle coğrafyayı ilişkilendirmek ve sürdürülebilir kalkınmanın coğrafi temelleri konusunda bilgiler verip öğrencilerde sorumluluk kazandırmak. Böylece yaşadığı çevreyi gelecek kuşaklara kullanılabilir bırakmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sürdürülebilir kalkınmaya ilişkin kavram ve bilgileri öğrenebilme ve kullanabilme.
2   Sürdürülebilir kalkınma ile coğrafya arasında ilişki kurabilme.
3   Sürdürülebilirlik ile ilgili ulusal ve evrensel kurumları bilebilme ve ilişik kurabilme.
4   Sürdürülebilirlik için çevre bilinci oluşturabilme.
5   İklim değişiklikleri ile sürdürülebilir kalkınma arasında ilişki kurabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çevre bilinci ve sürdürülebilir kalkınma
2 Katı atıkların çevre bilinci içindeki yeri
3 Çevre eğitimi ve amacı
4 Çevre eğitimi ve amacı
5 Çevre eğitiminin Türkiye deki durumu
6 Çevre-sağlık ilişkisi
7 Fiziki çevrenin çevre kirliliği üzerindeki etkileri
8 Ara Sınav
9 Sürdürülebilir kalkınma ve kıyıların önemi
10 Türkiye kıyılarının sürdürülebilir kalkınma açısından değerlendirilmesi
11 İklim değişikliği sürdürülebilir kalkınma ilişkisi
12 İklim değişikliği sürdürülebilir kalkınma ilişkisi
13 Çevresel güvenlik
14 Sürdürülebilir kalkınma için gereken güvenlik önlemleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Türkiye Çevre Vakfı Yayını,2003, Türkiye nin Çevre sorunları, Yay. No:163, Ankara

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Soru Cevap, Örneklendirme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav , Yarıyıl sonu sınavı.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

raziye.oban@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 81

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111111111
ÖK.21111111111111111
ÖK.31111111111111111
ÖK.41111111111111111
ÖK.51111111111111111