DERS ADI

: Bireyle Psikolojik Danışma Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDE 4016 Bireyle Psikolojik Danışma Uygulamaları ZORUNLU 4 2 0 5

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ASLI UZ BAŞ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin çağdaş psikolojik danışma yaklaşımlarını kullanarak
danışanlarla psikolojik danışma yapma deneyimi kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Psikolojik danışma sürecini başlatır.
2   2. Danışanla etkili bir terapötik ilişki kurar.
3   3. Mesleki etik ve kurallara uygun, kültüre duyarlı psikolojik danışma becerilerini kullanır.
4   4. Psikolojik danışma sürecinde müdahale tekniklerini etkili olarak kullanır.
5   5. Psikolojik danışma sürecini sonlandırır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, Önemi, Kural ve Gerekleri
2 Bireyle psikolojik danışma uygulamalarına giriş
3 Psikolojik danışmada mesleki etik ve kurallar
4 Öngörüşme ve değerlendirme
5 Bireysel, akran ve grup süpervizyonu
6 Bireysel, akran ve grup süpervizyonu
7 Bireysel, akran ve grup süpervizyonu, ara değerlendirme
8 Bireysel, akran ve grup süpervizyonu
9 Bireysel, akran ve grup süpervizyonu
10 Bireysel, akran ve grup süpervizyonu
11 Bireysel, akran ve grup süpervizyonu
12 Bireysel, akran ve grup süpervizyonu
13 Bireysel, akran ve grup süpervizyonu
14 Bireysel, akran ve grup süpervizyonu
15 Dersin değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cormier, S. & Hackney, H. (1999). Counseling strategies and interventions. Boston:
Allyn and Bacon. Egan, G. (1998).
The skilled helper: A problem-management approach to helping. (6th ed.) Pasific Groove:
Brooks/Cole. Egan, G. (1994).
Hackney, H. & Cormier, S. (2008). Psikolojik danışma ilke ve teknikleri: Psikolojik
yardım süreci el kitabı. (T. Ergene, S. Aydemir Sevim Çev.). Ankara: Mentis Yayıncılık.
(Orijinal eser basım tarihi 2005 ).
Ivey, A. E. (1999). Intentional interviewing and counseling. California: Brooks/Cole.
Meier, S. T., & Davis, S. R. (2006).
Psikolojik danışma: Temel öğeler. (S. Doğan (Ed.), D. Y. Bektaş, E. Ö. Kocabaş, S.
Denizli, Çev.). Ankara: Pegem Yayıncılık. (Orijinal çalışma basım tarihi 2005).
Jones_Nelson,R. (2005). Introduction to counseling skills :.texts and activities(2nd
edition).London:Sage Publications. Williamson,A.(2008).
Erford, B.(2019).Psikolojik Danışmanların Bilmesi Gereken 40 Teknik.(Çev.Ed.Aslı Uz
Baş)Ankara:Pegem Akademi.
Poyrazlı, Ş. ve Can.A.(2020). Çevrim içi psikolojik danışma:Etik kuralları, COVİD-19
süreci, önerier. Okul Psikolojik Danışmanlığı Dergisi, 3(1), 59-83.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Olgu sunumu, ders anlatımı, model olma, rol oynama, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve final sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asli.uzbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Sakai üzerinden mesajlar yoluyla her zaman dersin öğretim elemanı ile iletişim kurulabilir. Haftalık ders programına göre belirtilen gün ve saatlerde ofiste yüz yüze görüşülebilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 4 60
Uygulama 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11112353324452233
ÖK.21112353324452233
ÖK.31112353324452233
ÖK.41112353324452233
ÖK.51112553324452233