DERS ADI

: Okullarda Kaynaştırma ve Bütünleştirme Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5095 Okullarda Kaynaştırma ve Bütünleştirme Uygulamaları SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. TUNCAY CANBULAT

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Resim - İş Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı; özel gereksinimi olan öğrencilerin, normal gelişim gösteren akranlarıyla birlikte eğitim ortamlarında
bulunmalarını ve eğitim amaçlarını en üst düzeyde gerçekleştirmelerini sağlamaya yönelik uygulamaların bilgisini öğretmen adaylarının kazanmalarını sağlamaktır. Ayrıca kaynaştırma eğitimine ihtiyacı olan öğrencilerin nasıl belirleneceğini bilme, kaynaştırmanın hangi esaslara göre yapılacağını açıklayabilme, kaynaştırma eğitiminde uygun strateji, yöntem ve teknikleri bilme uygulama ve değerlendirme. Öğretmen adaylarının, okulların bütünleştirme uygulamalarına ilişkin farkındalık geliştirmelerini sağlama.

Dersin Öğrenme Kazanımları

0   Türkiye'de ve dünyada yetersizliği olan bireylerle ilgili yasal ve eğitsel düzenlemeleri bilme ve açıklayabilme.
1   Kaynaştırma ve bütünleştirme ile ilgili kavramları tanımlayabilme. Kaynaştırma eğitimine tabi öğrencilerin tanılanmasını açıklayabilme.
2   Kaynaştırma ve bütünleştirme eğitiminde kullanılacak eğitim programı hazırlama ve uygulayabilme.
3   Kaynaştırma ve bütünleştirme eğitiminde uygun strateji yöntem ve teknikleri uygular ve değerlendirebilme
4   Kaynaştırma ve bütünleştirme eğitiminde karşılaşılan sorunları bilir ve çözüm önerileri geliştirebilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Özel Eğitime Gereksinim Duyan Çocuklar ve Özel Eğitim.
2 Zihinsel Yetersizliği ve Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar ve Eğitimleri.
3 İşitme ve Görme Yetersizliği Olan Çocuklar ve Eğitimleri.
4 Fiziksel Yetersizliği ve Hastalığı Olan Çocuklar ve Eğitimleri.
5 Dil, Konuşma ve Davranış Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri.
6 Otistik Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri.
7 Çoklu Yetersizliği Olan Çocuklar ve Eğitimleri.
8 Ara sınav.
9 Eğitim kademelerinde bütünleştirme uygulamaları.
10 Kaynaştırma ve bütünleştirme Hizmetleri.
11 Kaynaştırma Eğitim Sürecinde Kayıt ve Kabul.
12 Kaynaştırma uygulamalarında aile eğitimi.
13 Eğitim kademelerinde kaynaştırma uygulamaları.
14 Eğitim programlarının bireyselleştirilmesi.
15 Final sınavı.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Babaoğlan, E., Yılmaz, Ş. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin Kaynaştırma Eğitimindeki
Yeterlikleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 345-354
Batu, E. S. ve Kırcaali-İftar, G. (2005). Kaynaştırma. Ankara: Kök Yayıncılık.
Kırcaali-İftar, G. (1992). Özel Eğitimde Kaynaştırma, Eğitim ve Bilim
İlköğretimde Kaynaştırma. Editör: Doç. Dr. İbrahim DİKEN. Pegem Akademi. 2010
İlköğretimde Kaynaştırma. Yrd. Doç. Dr. İskender Özgün. Karahan Kitabevi. 2011
Özel Eğitimde Etkili Kaynaştırma ve Bütünleştirme, Hakan Sarı, Tuğba Pürsün ATLAS KİTABEVİ KONYA, 2017

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile ölçülmektedir.
Derslerin % 70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tuncay.canbulat@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 13.00-15.00 arası.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 10 1 10
Final Sınavına Hazırlık 10 1 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.15544444444444444
ÖK.25544444444444444
ÖK.35544444444444444
ÖK.45544444444444444
ÖK.55444444444444444