DERS ADI

: Öğretim İlke Yöntemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
EGT 2104 Öğretim İlke Yöntemleri ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HALE SUCUOĞLU

Dersi Alan Birimler

Buca Eğitim Fakültesi
Fizik Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Resim - İş Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Biyoloji Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı; öğrenme ve öğretim stratejilerinin, öğretim yöntem ve tekniklerini bilen ve önemini kavrayıp uygulayabilen, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde öğretmenin görev ve sorumluluklarını fark eden ve buna bağlı olarak öğretimi planlayabilen; bireyler yetiştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme ve öğretim sürecini planlamada, yürütmede ve değerlendirmede öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrar.
2   Öğretmenlerin sahip olması gereken yeterlikleri analiz eder.
3   Bir program tasarısının elemanlarını ilişkilendirir.
4   Öğretim kuram ve modellerini tanır.
5   Öğretim yöntem ve tekniklerinin özelliklerini kavrar.
6   Öğretimde hedef, strateji, yöntem ve teknik ilişkisini açıklar.
7   Öğretim yöntem ve tekniklerini doğru biçimde öğretim süreçlerinde kullanmaya istekli olur.
8   Öğretimde plan hazırlama ilkelerini uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi ve Önemi Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
2 Öğretmenlik Mesleği ve Genel Öğretmen Nitelikleri
3 Öğretmenin görev ve Sorumlulukları
4 Öğrenci özellikleri
5 Öğrenme-Öğretme İlkeleri
6 Öğretimi Planlama
7 Öğretim Sürecinin Aşamaları
8 Genel Tekrar/ Ders Değerlendirmesi / Ara sınav
9 Öğretim ve öğrenme stratejileri
10 Öğretim ve öğrenme stratejileri
11 Öğrenme -Öğretim Model
12 Öğretim Yöntem ve Teknikleri
13 Öğretim Yöntem ve Teknikleri
14 Öğretim Yöntem ve Teknikleri
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Açıkgöz, K. (1992). İşbirlikli öğrenme: Kuram, Araştırma, Uygulama, Malatya: Uğurel Matbaası.
Açıkgöz, Kamile Ün. (2006). Etkili Öğrenme ve Öğretme. İzmir: Kanyılmaz Mat.
Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme (2. Baskı) . İzmir: Eğitim Dünyası yayınları.
Byrnes, J. P. (2001). Cognitive Development and Learning in Instructional contexts. (2th ed.) Boston: Allyn & Bacon.
Cruickshank, D. R; Bainer, D, L.; Metcalf, K. K. (1999). The Act of Teaching. (Second Edition). Boston: McGraw Hill.
Demirel, Özcan. (2005). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegema yayıncılık.
Demirel, Özcan (2007). Eğitimde Yeni Yönelimler. (2. Baskı). Ankara: Pegema yayıncılık.
Demirel, Özcan. (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri- Öğretme Sanatı. Ankara: Pegema yayıncılık.
Demirel, Özcan. (2010). Plandan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Ankara: Pegema yayıncılık.
Doğanay, A. (2007). Öğretim Ilke ve Yöntemleri. Ankara: Pegema yayıncılık.
Sucuoğlu, H. ve Baltaoğlu, G.M. (Ed.) (2022). Öğretim İlke ve Yöntemleri, Lisans yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, anlatma, işbirlikli öğrenme, aktif öğrenme, soru-cevap,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

halesucuoglu@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 3 8 24
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 85

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.13211111111111111
ÖK.23111111111111111
ÖK.31111112213111111
ÖK.41111111115111111
ÖK.51111111115111111
ÖK.61111111115111111
ÖK.71111111115111111
ÖK.81111111115111111