DERS ADI

: Alan Seç. 7 (Farkındalık Temelli Psikolojik Danışma)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDE 4026 Alan Seç. 7 (Farkındalık Temelli Psikolojik Danışma) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ASLI UZ BAŞ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, farkındalık temelli psikolojik danışma yaklaşımları anlama ve uygulama konusunda öğrencilere yardımcı olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Farkındalık temelli psikolojik danışma yaklaşımının gelişimini anlama
2   2. Bilinçli farkındalık kavramını anlama
3   3. Farkındalık temelli psikolojik danışma yaklaşımının uygulama alanlarını anlama
4   4. Farkındalık temelli psikolojik danışma tekniklerini anlama
5   5. Farkındalık temelli psikolojik danışma yaklaşımının etkililiğini değerlendirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Farkındalık temelli psikolojik danışma yaklaşımının gelişimi
3 Bilinçli farkındalık kavramı
4 Farkındalık temelli psikolojik danışma yaklaşımının uygulama alanları
5 Farkındalık temelli psikolojik danışma teknikleri
6 Farkındalık temelli psikolojik danışma yaklaşımının etkililiği
7 MBSR programı, ara sınav
8 MBCT programı
9 Öğrenci sunumları
10 Öğrenci sunumları
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

AKabat Zinn, J. (2020). Mindfulnessın iyileştirici gücü. İstanbul: Diyojen Yayıncılık.
Kabat-Zinn J. (2003) Mindfulness-based interventions in contex: Past, present and future. Clinical Psychology Science Practice, 10(2), 144-156.
Çatak PD, Ögel K (2010) Bir terapi yöntemi olarak farkındalık. Nöropsikiyatri Arşivi, 47:69-73.
Ameli, R. (2016). 25 Farkındalık dersi. (Z. Atalay ve K. Ögel, Çev.) Ankara: Nobel Yayınları.
Williams, M., Teasdale, J., Segal, Z. & J. Kabat-Zinn, J. (2015). İyi hissetme sanatı kronik mutsuzlukla baş etme rehberi. (Z. H. Haktanır, Çev.) İstanbul: Diyojen Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma, rol oynama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve final sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asli.uzbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Sakai üzerinden mesajlar yoluyla her zaman dersin öğretim elemanı ile iletişim kurulabilir. Haftalık ders programına göre belirtilen gün ve saatlerde ofiste yüz yüze görüşülebilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 15 2 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11112353324452233
ÖK.21112353324452233
ÖK.31112353324452233
ÖK.41112353324452233
ÖK.51112553324452233