DERS ADI

: Reggio Emilia Yaklaşımı Merak, Keşif ve Bilim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5090 Reggio Emilia Yaklaşımı Merak, Keşif ve Bilim SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BERNA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Resim - İş Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Reggio Emilia yaklaşımının felsefesini ve eğitim ilkelerini açıklar.
2   Çocukların merak ve keşif yoluyla öğrenmesini destekleyen projeler geliştirir.
3   Ortamın üçüncü öğretmen rolünü kavrar ve buna uygun öğrenme alanları tasarlar
4   Atelier anlayışını malzeme seçimi, yaratıcılık ve bilimsel süreçlerle ilişkilendirir.
5   Öğrenme süreçlerini belgelemek için etkili gözlem ve dokümantasyon teknikleri uygular.
6   Süreç odaklı değerlendirme yapar, portfolyo ve dijital araçlarla öğrenmeyi görünür kılar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Reggio Emilia ya Giriş: Tarihsel bağlam, felsefi köken, Loris Malaguzzi nin yaklaşımı.
2 Çocuk İmgesi: Güçlü, merak eden, öğrenmeyi yönlendiren çocuk anlayışı.
3 Üç Öğretmen Yaklaşımı: Çocuk, öğretmen ve çevre arasındaki etkileşim.
4 Ortam Tasarımı: Ortamın üçüncü öğretmen olarak işlevi, mekânsal düzen, ışık, estetik.
5 Çocukların Yüz Dili: Çoklu ifade yolları, estetik duyarlılık ve öğrenme.
6 Bilimsel Düşünme ve Merak: Soru üretimi, hipotez kurma, gözlem ve keşif süreçleri.
7 Ara-sınav
8 Proje Tabanlı Öğrenmeye Giriş: Reggio da projelerin çıkışı, yapısı, süreci.
9 Proje Süreci Planlama: Çocukların ilgilerini izleme, proje fikri oluşturma ve yürütme hazırlığı.
10 Atelier Kültürü: Malzeme ile düşünme, duyusal keşif, yaratıcı bilimsel süreçler.
11 Gözlem, Dokümantasyon ve Değerlendirme: Anekdot kaydı, görsel kayıt, yansıtıcı analiz, portfolyo kullanımı.
12 Dijital Araçlar ve Dokümantasyon: Fotoğraf, video, dijital panolar, e-portfolyo ve hikâye anlatımı.
13 Öğrenci Proje Hazırlığı: Proje fikrinin yapılandırılması ve dokümantasyon planının oluşturulması.
14 Öğrenci Proje Sunumları I: Uygulama örneklerinin sınıfla paylaşımı ve geri bildirim.
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, işbirlikli öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Proje Hazırlama 1 20 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111111111
ÖK.21111111111111111
ÖK.31111111111111111
ÖK.41111111111111111
ÖK.51111111111111111
ÖK.61111111111111111