DERS ADI

: Çok Kültürlü Psikolojik Danışma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PDE 2033 Çok Kültürlü Psikolojik Danışma ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ASLI UZ BAŞ

Dersi Alan Birimler

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, kültür ve psikolojik danışma arasındaki ilişkiler konusunda farkındalık sahibi olmak ve kültüre duyarlı psikolojik danışma becerileri kazanmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Kültür ve ilişkili kavramları anlama
2   2. Bireyci ve kolektif kültürler arasındaki farklılıkları kavrama
3   3. Kültür ile psikolojik danışma ilişkisini tartışma
4   4. Çok kültürlü psikolojik danışma kuramlarını kavrama
5   5. Çok kültürlü psikolojik danışma yeterliklerini kavrama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, Önemi, Kural ve Gerekleri
2 Kültürün tanımı
3 Çok kültürlülük hareketi
4 Bireycilik ve kolektivizm
5 Kültür ve psikolojik danışma
6 Sosyal adalet ve hak savunuculuğu
7 Berry nin kültürlenme kuramı ve Ara sınav
8 Feminist yaklaşım ve Queerr kuram
9 Mikroagresyon
10 Kültürel farkındalık ve kültüre duyarlık
11 Çokkültürlü psikolojik danışma kuramları
12 Çokkültürlü psikolojik danışma kuramları
13 Çokkültürlü psikolojik danışma yeterlikleri
14 Çokkültürlü psikolojik danışma yeterlikleri
15 Dersin değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Pedersen, P. (1994). A handbook for developing multicultural awareness. Alexandria, VA:
American Counseling Association.

Ivey, A. E., D Andrea, M., Ivey, M. B. and Morgan, L. S. (2002). Theories of counseling
and psychotherapy: A multicultural perspective, 5th ed. Boston, MA.: Allyn &
Bacon.
Erkan, S. (2020). Kültüre Duyarlı Psikolojik Danışma. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Kağnıcı, Y. (2019). Kültür ve Psikolojik Danışma. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Sayar, K. (2019). Kültür ve Ruh Sağlığı. İstanbul: Metis Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma, rapor sunumu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve final sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asli.uzbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Sakai üzerinden mesajlar yoluyla her zaman dersin öğretim elemanı ile iletişim kurulabilir. Haftalık ders programına göre belirtilen gün ve saatlerde ofiste yüz yüze görüşülebilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11112313324442253
ÖK.21112313324442253
ÖK.31112313324442253
ÖK.41112323324442253
ÖK.51112523324442253