DERS ADI

: Bilim ve Sanat

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 5077 Bilim ve Sanat SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. KEMAL YÜRÜMEZOĞLU

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının bilim ve sanatın doğasını kavramalarını, disiplinlerarası bakış açısı geliştirmelerini ve kendi alanlarında bu iki alanı birleştirecek öğretim etkinlikleri geliştirmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Bilim ve sanat kavramlarını tarihsel ve kavramsal olarak açıklar.
2   2. Bilimsel düşünme ile estetik yaratıcılık arasındaki ilişkiyi analiz eder.
3   3. Farklı dönemlerde bilim ve sanat ilişkisini örneklerle açıklar.
4   4. Disiplinlerarası düşünme becerileri geliştirir.
5   5. Bilimsel konuların sanatsal ifade biçimleriyle nasıl sunulabileceğini gösterir
6   6. Bilim ve sanatı bütünleştiren öğretim etkinlikleri geliştirir.
7   7. Eleştirel düşünme, özgün tasarım ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilim ve Sanat: Kavramlar, Sınırlar ve Kesişim Alanları
2 Bilimsel Yöntem ve Estetik Deneyim
3 Antik Çağ da Bilim-Sanat İlişkisi
4 Rönesans ve Aydınlanma Dönemlerinde Bilim ve Sanat
5 Sanatın Bilimi Bilimin Sanatı
6 Bilimde Hayal Gücü, Sanatta Rasyonalite
7 Güncel Uygulamalar: Bilimsel Konuların Sanatsal İfade Biçimleri
8 VİZE SINAVI
9 Sanat Temelli Öğrenme ve Eğitsel Yaklaşımlar
10 Bilim ve Sanatın Eğitimdeki Rolü
11 Disiplinlerarası Etkinlik Tasarımı: Bilim + Sanat
12 Sürdürülebilirlik, Toplum ve Sanatsal Sorumluluk
13 Öğrenci Tasarımları Üzerine Atölye ve Geribildirim
14 Öğrenci Proje Sunumları I
15 Öğrenci Proje Sunumları II ve Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Wilson, S. (2010). Art + Science Now. Thames & Hudson.
Root-Bernstein, R., & Root-Bernstein, M. (1999). Sparks of Genius: The 13 Thinking Tools of the World s Most Creative People.
DASTS, C. (2020). The Art of Scientific Storytelling.
Türkiye de sanat ve bilim eğitimine ilişkin MEB, TÜBİTAK, YÖK raporları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kuramsal sunum
Tartışma
Vaka analizi
Sanat ve bilim örneklerinin birlikte incelenmesi
Öğrenci sunumları
Proje geliştirme
Atölye uygulamaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme Aracı Katkı (%)
Ara Sınav (Vize) %30
Dönem Projesi / Uygulama %40
Derse Katılım ve Etkinlikler %10
Final Sunumu / Sınav %20

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Uygulama 7 2 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 1 7
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 81

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111111553
ÖK.21111111111111553
ÖK.31111111111111553
ÖK.41111111111111553
ÖK.51111111111111553
ÖK.61111111111111553
ÖK.71111111111111553