DERS ADI

: Kültür ve Eğitim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5043 Kültür ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NEVİN AKKAYA

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, kültürün eğitim üzerindeki etkisini ve eğitimin kültürel yapı içindeki rolünü kavratmak; öğrencilerin farklı kültürel bağlamlarda eğitim süreçlerini analiz edebilme becerisi geliştirmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kültür ve eğitim kavramlarını tanımlar ve açıklar.
2   Eğitim sistemlerinin kültürel yapılarla nasıl etkileşim içinde olduğunu analiz eder.
3   Farklı toplumlarda eğitim yaklaşımlarının kültürel temellerini karşılaştırır.
4   Kültürel çeşitliliğin eğitim ortamlarına etkisini değerlendirir.
5   Eğitimde kültürel duyarlılık ve çokkültürlü yaklaşımlar geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, temel kavramlar: kültür ve eğitim
2 Kültür kuramları ve eğitimle ilişkisi
3 Sosyalleşme süreci ve kültürel aktarım
4 Eğitimin kültürel işlevleri
5 Eğitim kurumlarının kültürel yapıları
6 Aile, okul ve toplum üçgeninde kültür
7 Eğitim programlarında kültürel unsurlar
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Kültürel farklılıklar ve eğitim politikaları
10 Kültürel çeşitlilik ve çokkültürlü eğitim
11 Göç, kültürel uyum ve eğitimde karşılaşılan sorunlar
12 Küreselleşme, kültür ve eğitim ilişkisi
13 Türkiye'de kültür ve eğitim politikalarının değerlendirilmesi
14 Genel değerlendirme
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Banks, J. A. (2015). Cultural diversity and education: Foundations, curriculum, and teaching (6th ed.). New York: Routledge.
Gay, G. (2018). Culturally responsive teaching: Theory, research, and practice (3rd ed.). New York: Teachers College Press.
İnal, K. (2004). Eğitim ve kültür: Küreselleşme sürecinde eğitim sistemleri. Ankara: Ütopya Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nevin.akkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11111111111111111
ÖK.21111111111111111
ÖK.31111111111111111
ÖK.41111111111111111
ÖK.51111111111111111