DERS ADI

: Mutluluk ve İyi Oluş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 5081 Mutluluk ve İyi Oluş SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ASLI UZ BAŞ

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, pozitif psikoloji yaklaşımını anlamaları ve pozitif psikoloji müdahalelerini uygulamaları konusunda öğrencilere yardımcı olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Pozitif psikoloji yaklaşımını anlama
2   2. Mutluluk ve iyi oluş kavramlarını kavrama
3   3. İyi oluşun önündeki engelleri kavrama
4   4. Pozitif psikoloji müdahalelerini kavrama
5   5. Pozitif psikoloji müdahalelerini uygulama

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, Önemi, Kural ve Gerekleri
2 Pozitif psikolojinin gelişimi
3 Hedonik iyi oluş ve mutluluk
4 Ödomonik iyi oluş
5 Pozitif psikoloji kuramları
6 Yaşam kalitesi ve yaşam doyumu
7 Akış deneyimi / Arasınav
8 Pozitif duygular
9 Pozitif ilişkiler
10 Yaşamda anlam
11 Başarı
12 Psikolojik sağlamlık
13 Pozitif psikoloji müdahaleleri I
14 Pozitif psikoloji müdahaleleri II
15 Dönem sonu değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Greenville-Cleave, B. (2024). Mutluluğun İnşası: Pozitif Psikolojiye Dair Pratik Bir Rehber (Çev. Aslı Uz Baş). Ankara: Pegem Akademi.

Koydemir, S. Ve Bulgan, G. (2017). Mutluluk 2.0: İyi Yaşama Dair Bilmediklerimiz. İstanbul: Elma Yayınevi.

Seligman, M.E. & Csikszentmihalyi, M. (2000). Positive psychology: An introduction. American Psychologist, 55, 5 14.

Seligman, M. (2019). Gerçek Mutluluk: Kalıcı Doyuma Ulaşma Potansiyelini Gerçekleştşrmek için Yeni Olumlu Psikolojinin Kullanılması. İstanbul: Eksi Kitaplar.

Seligman, M. E., Steen, T.A., Park, N., & Peterson, C. (2005). Positive Psychology Progress: Empirical Validation of Interventions. American Psychologist, 60, 410 421.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav ve final sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

asli.uzbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Sakai üzerinden mesajlar yoluyla her zaman dersin öğretim elemanı ile iletişim kurulabilir. Haftalık ders programına göre belirtilen gün ve saatlerde ofiste yüz yüze görüşülebilir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 15 2 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.11112313324442253
ÖK.21112313324442253
ÖK.31112313324442253
ÖK.41112323324442253
ÖK.51112523324442253