Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Buca Eğitim Fakültesi |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. KÜRŞAT ARSLAN |
Dersi Alan Birimler |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere temel düzeyde robotik uygulamaların mantığını öğretmek ve Arduino platformunu kullanarak çeşitli elektronik projeler geliştirmelerini sağlamaktır. Ders boyunca öğrenciler sensör, motor ve haberleşme modüllerini kullanarak pratik çalışmalar yapacak ve problem çözme becerilerini geliştireceklerdir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Banzi, M. & Shiloh, M. (2014). Getting Started with Arduino. Maker Media. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, Uygulamalı laboratuvar çalışmaları, Proje tabanlı öğrenme, Tartışma ve grup çalışmaları |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Dersin değerlendirmesi, öğrencilerin teorik bilgilerini ve uygulamalı becerilerini ölçmeye yönelik olarak yapılandırılmıştır. Uygulamalı laboratuvar çalışmaları %30, dönem boyunca geliştirilecek proje çalışması %30 ve dönem sonu yapılacak final sınavı %40 oranında başarı notuna katkı sağlar. Uygulamalar ve projeler, öğrencilerin problem çözme yeteneklerini, yaratıcılıklarını ve Arduino platformunu etkin kullanma becerilerini değerlendirmek üzere tasarlanmıştır. Değerlendirme sürecinde hem bireysel hem de grup içi katkılar dikkate alınabilir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dr. Kürşat Arslan |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|