DERS ADI

: Effective Communication in the Classroom

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 6006 Effective Communication in the Classroom SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İBRAHİM SEÇKİN AYDIN

Dersi Alan Birimler

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Müzik Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
Buca Eğitim Fakültesi
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Resim - İş Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmenlerin sınıf ortamında etkili, açık, empatik ve öğrenci merkezli iletişim kurma becerilerini geliştirmektir. Öğrenciler, sözlü ve sözsüz iletişim tekniklerini tanıyacak, sınıf içi etkileşimi artıran stratejileri uygulamayı öğrenecek ve iletişim engellerini aşma yollarını keşfedecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Etkili iletişimin temel ilkelerini tanımlar.
2   Sözlü ve sözsüz iletişim tekniklerini sınıf ortamında uygular.
3   Öğrenci merkezli iletişim stratejilerini kullanır.
4   Sınıf içi iletişimde karşılaşılan engelleri tanımlar ve çözüm önerir.
5   Etkili iletişim yoluyla öğrenme ortamını güçlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı ve iletişimin temelleri
2 İletişim süreci ve modelleri
3 Sözlü iletişim becerileri
4 Sözsüz iletişim ve beden dili
5 Dinleme ve geri bildirim
6 Empatik iletişim ve öğrenci merkezli yaklaşım
7 İletişim engelleri ve çatışma yönetimi
8 Ara Sınav, genel tekrar, ders değerlendirmesi
9 Sınıf yönetimi ve iletişim ilişkisi
10 Kültürel farklılıklar ve iletişim
11 Teknoloji destekli iletişim yöntemleri
12 Öğrencilerle etkili geri bildirim verme
13 Öğretmen sunumu ve anlatım becerileri
14 Öğretmen sunumu ve anlatım becerileri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Dökmen, Ü. (2022). İletişim çatışmaları ve empati. İstanbul: Remzi Kitabevi.

Gültekin, M. (Ed.). (2021). Sınıf yönetimi. Ankara: Pegem Akademi.

Yüksel, S. (2017). Eğitimde iletişim. Ankara: Nobel Yayıncılık.

Kaya, Z. (2018). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.

Tutar, H. (2020). Eğitimde etkili iletişim teknikleri. İstanbul: Detay Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

tartışma,soru-cevap, düz anlatım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

seckin.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.13333333333333333
ÖK.23333333333333333
ÖK.33333333333333333
ÖK.43333333333333333
ÖK.53333333333333333