DERECE PROGRAMLARI

: İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Genel Tanım

Kuruluş (kuruluş tarihi, programın genel yapısı)

Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi'ne bağlı İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı 1997 yılında, eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması çerçevesinde ilköğretim matematik öğretmeni yetiştirmek amacıyla kurulmuştur. 1998-1999 akademik yılında İlköğretim Bölümü çatısı altında olan anabilim dalımız, 2016 yılından itibaren Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü altında Matematik Eğitimi Anabilim Dalı'nın İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı olarak eğitim vermektedir. 4 yıl süren lisans eğitiminin yanı sıra, Eğitim Bilimleri Enstitüsü'ne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora eğitimi de sürdürülebilmektedir. Lisans ve lisansüstü tüm İlköğretim Matematik Öğretmenliği programlarının eğitim dili Türkçedir. Anabilim Dalımızın eğitim programı, ilköğretimin ikinci kademesi için gelecek nesilleri hem ülkemizin hem de çağın ihtiyaç ve gereksinimleri doğrultusunda yetiştirebilecek kapasite ve beceride matematik öğretmenleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Anabilim dalımız, öğrencilerin mesleki bilgi ve deneyimlerinin güçlendirilmesinin yanı sıra, kişisel gelişimlerini destekleyen, yaratıcılıklarını ve sosyal ilişkilerini geliştiren spor, sanat, iletişim ve kültür faaliyetlerine yönlendirilmelerini de önemsemektedir.

Kazanılan Derece

İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Lisans Derecesi

Derecenin Düzeyi

Birinci Düzey (Lisans Derecesi)

Kabul ve Kayıt Koşulları

Lise diploması , ulusal Öğrenci Seçme Sınavı ile yerleştirme.

Önceki Öğrenmenin Tanınması Hakkında Kurallar

Türkiye'deki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Program Profili (programın amacı, programın yapısı, yöneldiği alanlar, bölüm olanakları)

İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, öğretmen yetiştirmede çağdaş yaklaşımları temele alarak yürüttüğü 4 yıllık lisans programıyla; çağdaş ölçme-değerlendirme yaklaşımlardan haberdar, teknolojik gelişmeler doğrultusunda öğretim faaliyetlerini düzenleyebilen, farklı öğretim yöntem ve stratejilerini öğretim süreçlerinde kullanabilen, alanında yapılan çalışmaları takip edebilen nitelikli öğretmen yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde anabilim dalı programında öğrencilerin hem mesleki gelişimlerini sağlamak hem de alan bilgisi ve genel kültüre yönelik derslere yer verilmiştir.
2010 yılından itibaren Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşlarının yükseköğrenim görmesi veya çalışması amacı ile Avrupa'da kolayca dolaşabilmelerini sağlayan BOLOGNA Süreci (Avrupa Yükseköğretim Alanı uyum çalışmaları) başlamıştır.
Anabilim Dalı, uluslararası saygınlığı olan kaliteli kurumlarla ikili anlaşmalar yoluyla öğrenci ve akademisyen değişimini destekleyerek bilgi ve deneyimi arttırmayı hedeflemektedir. Anabilim Dalının, 2012 yılı itibari ile ERASMUS Öğrenci ve Akademisyen Değişim Programı kapsamında ikili anlaşmaları bulunmaktadır.
İlköğretim Matematk Öğretmenliği Programı, Cahit Arf Binasında hizmet vermektedir. Sınıflarda projektör, tepegöz vs. gibi multimedya araçlar bulunmaktadır. Fakülte içinde anabilim dalı öğrencilerinin yaralanabilecekleri bir de kütüphane bulunmaktadır.

Temel Program Kazanımları

1   Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma, mesleğini severek yapma
2   Öğretim sürecini planlama, etkinlik yapma ve uygulama, ölçme ve değerlendirme becerilerine sahip olma
3   Rehberlik yapma ve yönlendirme becerisine sahip olma
4   Temel bilgisayar becerilerine sahip olma
5   Ana dilde yazılı ve sözlü sunum yapabilme
6   Yaşam boyu öğrenme davranışını kazanma
7   Matematik bilgilerini günlük yaşam problemleriyle ve diğer disiplinlerle ilişkilendirme ve uygulama becerisine sahip olma
8   Matematik problemlerini tanımlama, modelleme ve farklı problem çözme stratejilerini kullanma becerisine sahip olma
9   Matematiksel ispat yöntemlerini kullanarak ispat yapabilme
10   Düşüncelerini, mantıklı bir şekilde matematik dilini kullanarak açıklayabilme ve iletişim kurabilme
11   Analiz ve sentez yaparak tüme varım ve tümden gelim yaklaşımı ile düşünme becerilerine sahip olma
12   Matematik kavram ve genellemeleri anlama, birbiriyle ilişkilendirme ve bunları kullanarak akıl yürütme becerisini kullanabilme
13   Matematiğin önemini ve değerini takdir ederek, bu alanda entelektüel meraka sahip olma ve geliştirme
14   Matematik öğrenmede ve öğretmede sabırlı, azimli, gayretli, dikkatli olma, öz güven, öz düzenleme becerilerine sahip olma ve bu özellikleri geliştirebilme
15   Öğrencilerinin matematiğe ve problem çözmeye yönelik olumlu tutum ve inanışlara sahip olmalarını sağlama

Mezunların İstihdam Profilleri

İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı ve ona bağlı özel okul ve dershanelerde öğretmenlik yapabilirler.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ikinci düzey programlara başvuruda bulunabilirler.

TYYÇ - Program Yeterlilikleri İlişkisi


Ders Yapısı ve Kredileri

Program Öğretim Planı, zorunlu ve seçmeli dersten oluşmaktadır.
D:Ders U:Uygulama L:Laboratuvar
B:Bahar Dönemi G:Güz Dönemi H:Her İki Dönem
1 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 ATA 1005 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 EGT 1101 Eğitim Bilimine Giriş ZORUNLU 3 0 0 3
G 3 GKD 1005 Türk Dili I ZORUNLU 2 0 0 3
G 4 İMÖ 1001 Analiz 1 ZORUNLU 4 2 0 7
G 5 İMÖ 1003 Soyut Matematik I ZORUNLU 3 0 0 5
G 6 İMÖ 1005 Geometri ZORUNLU 3 0 0 4
G 7 KPD 1000 Kariyer Planlama ZORUNLU 1 0 0 2
G 8 YDA 1019 Yabancı Dil I (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 9 YDF 1019 Yabancı Dil I (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
G 10 YDİ 1019 Yabancı Dil I (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
2. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 ATA 1006 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II ZORUNLU 2 0 0 3
B 2 EGT 1102 Eğitim Psikolojisi ZORUNLU 3 0 0 3
B 3 GKD 1006 Türk Dili II ZORUNLU 2 0 0 3
B 4 İMÖ 1002 Analiz II ZORUNLU 4 2 0 7
B 5 İMÖ 1004 Soyut Matematik II ZORUNLU 3 0 0 5
B 6 İMÖ 1006 Fizikte Matematik Uygulamaları ZORUNLU 2 0 0 3
B 7 İMÖ 1008 Matematik Tarihi ve Felsefesi ZORUNLU 2 0 0 3
B 8 YDA 1020 Yabancı Dil II (Almanca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 9 YDF 1020 Yabancı Dil II (Fransızca) ZORUNLU 2 0 0 3
B 10 YDİ 1020 Yabancı Dil II (İngilizce) ZORUNLU 2 0 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - -6
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EGT 2101 Eğitimde Program Geliştirme ZORUNLU 3 0 0 3
G 2 GKD 1007 Bilişim Teknolojileri ZORUNLU 2 2 0 5
G 3 İMÖ 2001 Analiz III ZORUNLU 2 2 0 4
G 4 İMÖ 2003 Lineer Cebir I ZORUNLU 3 0 0 4
G 5 İMÖ 2005 Matematik Öğretim Programları ZORUNLU 2 0 0 3
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
3 .Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 İMÖ 2007 Alan Seç.1 (Nümerik Analiz) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 2 İMÖ 2009 Alan Seç.1 (Mantık) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 3 İMÖ 2011 Alan Seç.1 (Matematik Olimpiyatları: Cebir ve Sayılar) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 4 İMÖ 2013 Alan Seç.1 (Öklid Olmayan Geometri) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 5 İMÖ 2015 Alan Seç.2 (Matematik Eğitiminde Drama) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 6 İMÖ 2017 Alan Seç.2 (Matematik Eğitiminde Akıl ve Zeka Oyunları) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 7 İMÖ 2019 Alan Seç.2 (Matematik ve Sanat) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
4. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 EGT 2104 Öğretim İlke Yöntemleri ZORUNLU 3 0 0 3
B 2 İMÖ 2002 Diferansiyel Denklemler ZORUNLU 3 0 0 3
B 3 İMÖ 2004 Lineer Cebir II ZORUNLU 3 0 0 3
B 4 İMÖ 2006 Algoritma ve Programlama ZORUNLU 2 2 0 4
B 5 İMÖ 2008 Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgıları ZORUNLU 2 0 0 3
B 6 MBA 2144 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı ZORUNLU 1 2 0 3
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
4. Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 İMÖ 2010 Alan Seç.3 (Elementer Sayı Kuramı) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 2 İMÖ 2012 Alan Seç.3 (Topoloji) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 3 İMÖ 2014 Alan Seç.3 (Matematik Olimpiyatları: Geometri) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 4 İMÖ 2016 Alan Seç.3 (Analiz IV) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 5 İMÖ 2018 Alan Seç.4 (Matematik Öğretiminde Öğrenme Ortamları) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 6 İMÖ 2020 Alan Seç.4 (Matematik Eğitiminde Disiplinler Arası İlişkiler) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 7 İMÖ 2022 Alan Seç.4 (Matematik Sınıflarında Dil ve İletişim) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
5 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EGT 3101 Sınıf Yönetimi ZORUNLU 2 0 0 3
G 2 EGT 3103 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ZORUNLU 3 0 0 3
G 3 İMÖ 3001 Olasılık ZORUNLU 3 0 0 4
G 4 İMÖ 3003 Analitik Geometri ZORUNLU 3 0 0 4
G 5 MBA 3113 Özel Öğretim Yöntemleri I ZORUNLU 2 2 0 5
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
5 .Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 İMÖ 3005 Alan Seç.5 (Matematik Öğretiminde Problem Çözme) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 2 İMÖ 3007 Field Elc. 5 (Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 3 İMÖ 3009 Alan Seç.5 (Robotik ve Kodlama) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 4 İMÖ 3011 Alan Seç.5 (Matematikte Yeni Yaklaşımlar) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
6. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 EGT 3102 Eğitimde Araştırma Yöntemleri ZORUNLU 3 0 0 3
B 2 GKD 1010 Topluma Hizmet Uygulamaları ZORUNLU 1 2 0 3
B 3 İMÖ 3002 İstatistik ZORUNLU 2 0 0 2
B 4 İMÖ 3004 Analitik Geometri II ZORUNLU 3 0 0 3
B 5 İMÖ 3006 Cebir ZORUNLU 3 0 0 3
B 6 MBA 3128 Özel Öğretim Yöntemleri II ZORUNLU 2 2 0 5
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 11
TOPLAM:   30
 
6. Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 İMÖ 3008 Alan Seç.6 (Matematik Eğitiminde Proje Hazırlama) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 2 İMÖ 3010 Alan Seç.6 (Matematik Öğretiminde Mikro Öğretim) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 3 İMÖ 3012 Alan Seç.6 (atematik Eğitiminde Ölçme Değerlendirme Uygulamaları) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 4 İMÖ 3014 Alan Seç.6 (Matematik Okuryazarlığı) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
7 .Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 EGT 4101 Rehberlik ZORUNLU 3 0 0 3
G 2 EGT 4103 Özel Eğitim ve Kaynaştırma ZORUNLU 3 0 0 3
G 3 İMÖ 4001 Teknoloji Destekli Matematik Öğretimi I ZORUNLU 1 2 0 3
G 4 İMÖ 4003 Matematiksel Modelleme ve Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 3
G 5 MBD 4203 Öğretmenlik Uygulaması I ZORUNLU 2 6 0 10
G 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
7 .Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
G 1 İMÖ 4005 Alan Seç.7 (Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 2 İMÖ 4007 Alan Seç.7 (Matematiksel Düşünme, Akıl Yürütme ve İspat) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 3 İMÖ 4009 Alan Seç.7 (Matematik Eğitim Videoları ve Analizi) SEÇMELİ 2 0 0 4
G 4 İMÖ 4011 Alan Seç.7 (Matematiksel Tasarımlar) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
8. Dönem:
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 EGT 4102 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi ZORUNLU 3 0 0 3
B 2 İMÖ 4002 Teknoloji Destekli Matematik Öğretimi-II ZORUNLU 1 2 0 3
B 3 İMÖ 4004 Matematikte Seçme Konuların Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 3
B 4 İMÖ 4006 Matematik Ders Kitabı İncelemesi ZORUNLU 2 0 0 3
B 5 MBD 4204 Öğretmenlik Uygulaması II ZORUNLU 2 6 0 10
B 0 - SEÇMELİ DERSLER SEÇMELİ - - - 8
TOPLAM:   30
 
8. Dönem: Seçmeli Dersler
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
B 1 İMÖ 4008 Alan Seç.8 (Matematik Eğitiminde Sorgulama) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 2 İMÖ 4010 Alan Seç.8 (Matematik Eğitiminde Yapay Zeka Uygulamaları) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 3 İMÖ 4012 Alan Seç.8 ( Matematik Eğitiminde Fark Etme) SEÇMELİ 2 0 0 4
B 4 İMÖ 4014 Alan Seç.8 (Matematik Öğretmen Yeterlikleri) SEÇMELİ 2 0 0 4
 
 
HER DÖNEM AKTS'YE GÖRE SEÇİLEBİLİR DERSLER
Dönem No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
H 1 GKD 5001 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele SEÇMELİ 2 0 0 3
H 2 GKD 5002 Beslenme ve Sağlık SEÇMELİ 2 0 0 3
H 3 GKD 5003 Bilim Tarihive Felsefesi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 4 GKD 5004 Bilim ve Araştırma Etiği SEÇMELİ 2 0 0 3
H 5 GKD 5005 Ekonomi ve Girişimcilik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 6 GKD 5006 Geleneksel Türk El Sanatları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 7 GKD 5008 İnsan İlişkileri ve İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 8 GKD 5009 Kariyer Planlama ve Geliştirme SEÇMELİ 2 0 0 3
H 9 GKD 5010 Kültür ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 3
H 10 GKD 5011 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 11 GKD 5013 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 12 GKD 5014 Türk Halk Oyunları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 13 GKD 5015 Türk İşaret Dili SEÇMELİ 2 0 0 3
H 14 GKD 5016 Türk Kültür Coğrafyası SEÇMELİ 2 0 0 3
H 15 GKD 5017 Türk Musikisi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 16 GKD 5018 Türk Sanatı Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 17 GKD 5020 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 18 GKD 5021 Kültür ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 3
H 19 GKD 5022 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 20 GKD 5023 Etkili İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 21 GKD 5041 Bilim ve Araştırma Etiği SEÇMELİ 2 0 0 3
H 22 GKD 5042 Bilim Tarihi ve Felsefesi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 23 GKD 5043 İnsan İlişkileri ve İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 24 GKD 5044 Medya Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 25 GKD 5045 Mesleki İngilizce SEÇMELİ 2 0 0 3
H 26 GKD 5046 Düşünce Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 27 GKD 5047 Sanat ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 28 GKD 5049 Dil ve Evrim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 29 GKD 5051 Redaksiyon ve Medya Dili Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 30 GKD 5052 Türkçenin Yaygınlığı ve Kültürel Etkisi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 31 GKD 5053 Dünya Coğrafyası SEÇMELİ 2 0 0 3
H 32 GKD 5054 Küreselleşme ve Toplumsal Değişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 33 GKD 5055 Köktürk Alfabesi-Metin Okuma Çalışmaları SEÇMELİ 2 0 0 3
H 34 GKD 5056 Ütopya Edebiyatı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 35 GKD 5057 İslam Öncesi Türk Dili ve Kültürü SEÇMELİ 2 0 0 3
H 36 GKD 5058 Dil ve Düşünce SEÇMELİ 2 0 0 3
H 37 GKD 5059 Amatör Olta Balıkçılığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 38 GKD 5060 Sürdürülebilir Kalkınmanın Coğrafi Temelleri SEÇMELİ 2 0 0 3
H 39 GKD 5061 İklim Değişimi ve Etkileri SEÇMELİ 2 0 0 3
H 40 GKD 5062 Doğanın Dili SEÇMELİ 2 0 0 3
H 41 GKD 5063 Beşeri Coğrafyanın Dili SEÇMELİ 2 0 0 3
H 42 GKD 5064 Kültür ve Matematik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 43 GKD 5066 Temel Briç SEÇMELİ 2 0 0 3
H 44 GKD 5069 Pop-Caz-Rock Müzik Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 45 GKD 5070 Müzik ve Estetik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 46 GKD 5072 Çocuk Şarkıları Repertuvarı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 47 GKD 5073 Klasik Batı Müziği Repertuvar İncelemeleri SEÇMELİ 2 0 0 3
H 48 GKD 5074 Sanatta Yeni Yönelimler SEÇMELİ 2 0 0 3
H 49 GKD 5075 Yağlıboya Resim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 50 GKD 5076 Çocuklarla ve Topluluklarla Felsefe SEÇMELİ 2 0 0 3
H 51 GKD 5077 Bilim ve Sanat SEÇMELİ 2 0 0 3
H 52 GKD 5078 Farklılıklar ve Farkındalık SEÇMELİ 2 0 0 3
H 53 GKD 5079 Web Tasarım SEÇMELİ 2 0 0 3
H 54 GKD 5080 Ruh Sağlığı Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 55 GKD 5081 Mutluluk ve İyi Oluş SEÇMELİ 2 0 0 3
H 56 GKD 5089 Türkiye'de Çocukların ve Çocukluğun Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 57 GKD 5090 İzmir Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 58 GKD 5091 Sosyobilimsel Konular ve Argümantasyon SEÇMELİ 2 0 0 3
H 59 GKD 5092 Bilimsel Okuryazarlık SEÇMELİ 2 0 0 3
H 60 GKD 5093 Transaksiyonel Analiz Yöntemi İle Etkili İletişim SEÇMELİ 2 0 0 3
H 61 GKD 5095 Matematik ve Yaşam SEÇMELİ 2 0 0 3
H 62 GKD 5098 Oyunlarla Matematik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 63 GKD 6000 Sanat ve Matematik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 64 GKD 6001 Doğa ve Matematik SEÇMELİ 2 0 0 3
H 65 GKD 6002 Finans Matematiği SEÇMELİ 2 0 0 3
H 66 GKD 6003 Uygarlık Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 67 GKD 6005 Osmanlı Türkçesine Giriş SEÇMELİ 2 0 0 3
H 68 GKD 6013 Radyasyon Okuryazarlığı SEÇMELİ 2 0 0 3
H 69 GKD 6014 İlkyardım SEÇMELİ 2 0 0 3
H 70 GKD 6015 Seramik Heykel SEÇMELİ 2 0 0 3
H 71 GKD 6016 Tipografi SEÇMELİ 2 0 0 3
H 72 GKD 6017 Temel Heykel SEÇMELİ 2 0 0 3
H 73 İHD 1001 İnsan Hakları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 74 MBD 5001 Açık ve Uzaktan Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 75 MBD 5002 Çocuk Psikolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 76 MBD 5003 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu SEÇMELİ 2 0 0 4
H 77 MBD 5004 Eğitim Hukuku SEÇMELİ 2 0 0 4
H 78 MBD 5005 Eğitim Antropolojisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 79 MBD 5007 Eğitimde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 80 MBD 5008 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler SEÇMELİ 2 0 0 4
H 81 MBD 5010 Eğitimde Proje Hazırlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 82 MBD 5011 Eleştirel ve Analitik Düşünme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 83 MBD 5012 Hastanade Yatan Çocukların Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 84 MBD 5013 Kapsayıcı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 85 MBD 5014 Karakter ve Değer Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 86 MBD 5015 Karşılaştırmalı Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 87 MBD 5016 Mikro Öğretim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 88 MBD 5017 Müze Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 89 MBD 5018 Okul Dışı Öğrenme Ortamları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 90 MBD 5019 Öğrenme Güçlüğü SEÇMELİ 2 0 0 4
H 91 MBD 5020 Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 92 MBD 5021 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 93 MBD 5022 Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 94 MBD 5026 Roman İnceleme ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 95 MBD 5027 Şiir İnceleme ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 96 MBD 5028 İmge ve Dil SEÇMELİ 2 0 0 4
H 97 MBD 5029 Turizm Fransızcası ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 98 MBD 5030 Sinema ve Dil Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 99 MBD 5031 Eğitimde Drama SEÇMELİ 2 0 0 4
H 100 MBD 5035 Eğitimde Proje Hazırlama SEÇMELİ 2 0 0 2
H 101 MBD 5036 Eleştirel ve Analitik Düşünme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 102 MBD 5037 Karakter ve Değer Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 103 MBD 5038 Karşılaştırmalı Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 104 MBD 5039 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 105 MBD 5041 Eğitimde Podcast Kullanımı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 106 MBD 5043 Kültür ve Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 107 MBD 5044 Kültürel Okuryazarlık SEÇMELİ 2 0 0 4
H 108 MBD 5045 Dijital Çağda Öğretim ve İçerik Üretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 109 MBD 5046 Çalışma ve Öğrenme Stratejileri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 110 MBD 5049 Çok Kültürlü Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 111 MBD 5050 Düşünme Becerileri Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 112 MBD 5057 Özel Yetenekliler ve Eğitimleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 113 MBD 5058 Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 114 MBD 5059 STEAM Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 115 MBD 5060 İleri Excel Uygulamaları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 116 MBD 5061 Robotik Uygulamalar SEÇMELİ 2 0 0 4
H 117 MBD 5063 Öğretmen Dijital Yeterlilikleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 118 MBD 5064 Öğretmenler İçin İngilizce SEÇMELİ 2 0 0 4
H 119 MBD 5065 Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu SEÇMELİ 2 0 0 4
H 120 MBD 5066 Dijital Oyun ve Oyunlaştırma SEÇMELİ 2 0 0 4
H 121 MBD 5067 Kaynak Tarama ve Rapor Yazma SEÇMELİ 2 0 0 4
H 122 MBD 5068 Pozitif Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 123 MBD 5070 Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4
H 124 MBD 5071 Eğitsel Oyunlarla Öğretimi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 125 MBD 5072 Eğitimde SPSS Kullanımı SEÇMELİ 2 0 0 4
H 126 MBD 5073 Öğretimde Soru Hazırlama Teknikleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 127 MBD 5090 Reggio Emilia Yaklaşımı Merak, Keşif ve Bilim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 128 MBD 5092 Edebiyat ve Sinemada Eğitim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 129 MBD 5094 Okulda Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim SEÇMELİ 2 0 0 4
H 130 MBD 5095 Okullarda Kaynaştırma ve Bütünleştirme Uygulamaları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 131 MBD 6002 Eğitimde Veri Bilimi ve Öğrenme Analitikleri SEÇMELİ 2 0 0 4
H 132 MBD 6003 Türk Eğitim Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 133 MBD 6004 Eğitim Ekonomisi SEÇMELİ 2 0 0 4
H 134 MBD 6005 Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme Politikaları SEÇMELİ 2 0 0 4
H 135 MBD 6006 Effective Communication in the Classroom SEÇMELİ 2 0 0 4
H 136 MBD 6007 Dünyada Eğitim Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 4
 

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ilgili öğretim üyesi/leri tarafından hazırlanan ve Bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır. Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak DEÜ Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Buca Eğitim Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Buna göre öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Öğrencilerin devam-devamsızlığı ilgili öğretim elemanı tarafından takip edilir. Öğrenciler her ders için bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavıına tabi tutulurlar. Bazı derslerde, bunlara ek olarak yarıyıl içi çalışma da (proje, seminer, ödev, sunum vs.) istenebilir. Fakültemizin eğitim-öğretim yönetmeliğine göre bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %40 ve %60'tır. Eğer yarıyıl içi çalışma da istenmişse, bu durumda ara sınav %30, yarıyıl sonu sınavı %60 ve yarıyıl içi çalışma da %10 olarak başarı notuna etki eder. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC), (DD) ve (B) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersten başarılı; (FD), (FF) ve (Y) notunu alan öğrenciler ise dersten başarısız sayılırlar. Genel not ortalaması 1.80'den aşağı olan öğrenciler, daha önce almadıkları bir derse kayıt olamazlar. Bir dersten başarısız olan öğrenciler istedikleri takdirde, yarıyıl sonu sınavını takiben yapılacak olan Bütünleme Sınavlarına girebilirler. Bütünleme sınavlarında alınan notlar, ilgili derslerin yarıyıl sonu sınavlarında alınan notlar yerine geçer ve öğrencinin başarı notu yeniden hesaplanır.

Mezuniyet Koşulları

Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan ve genel not ortalaması en az 2.00/4.00 olan öğrencilere verilir.

Çalışma Şekli (tam zamanlı,yarı zamanlı,e-öğrenme)

Tam zamanlı eğitim programı uygulanmaktadır.

Adres ve İletişim Bilgileri (program başkanı veya eşdeğeri)

Anabilim Dalı Başkanı Prof.Dr.Sibel YEŞİLDERE İMRE
E-posta: sibel.yesildere@deu.edu.tr
Tel: 0 212 301 22 89
Dokuz Eylul University
Buca Eğitim Fakültesi
Uğur Mumcu Cad. 135. Sk. No:5
35150 Buca-İZMİR/ TURKEY