DERS ADI

: Alan Seç.8 ( Matematik Eğitiminde Fark Etme)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İMÖ 4012 Alan Seç.8 ( Matematik Eğitiminde Fark Etme) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BERNA TATAROĞLU TAŞDAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin amacı öğretmen bilgisinin doğası üzerine yapılan çalışmaları inceleyerek bir matematik öğretmeninin sahip olması gereken bilgi türlerini ve öğretmenin fark etme becerisinin tanıtılmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretmen bilgisini tanımlar.
2   Pedagojik alan bilgisini ve bileşenlerini açıklar.
3   Fark etme becerisini ve bileşenlerini tanımlar.
4   Matematik eğitiminde fark etme becerisinin önemini açıklar.
5   Öğretmenin fark etme becerisini geliştirme yollarını açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, tanışma
2 Pedagojik alan bilgisi ve bileşenleri
3 Pedagojik alan bilgisi ve bileşenleri
4 Öğretmen bilgisine dair farklı teorik çerçevelerin incelenmesi
5 Öğretmenin fark etme becerisi ve bileşenleri
6 Öğretmenin fark etme becerisi ve bileşenleri
7 Öğrenci düşüncesini fark etme
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Matematik öğretiminde fark etme konulu araştırmaların incelenmesi
10 Öğretmenin fark etme becerisini inceleme ve geliştirme yolları
11 Öğretmenin fark etme becerisini inceleme ve geliştirme yolları
12 Video kullanımı örneklerinin incelenmesi
13 Video kulüp uygulamaları
14 Video kulüp uygulamaları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bingölbali, E., Arslan, S., & Zembat, İ. Ö. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi.
Hill, H. C., Blunk, M. L., Charalambous, C. Y., Lewis, J. M., Phelps, G. C., Sleep, L., & Ball, D. L. (2008). Mathematical knowledge for teaching and the mathematical quality of instruction: An exploratory study. Cognition and Instruction, 26(4), 430-511.
Jacobs, V. R., Lamb, L. L., & Philipp, R. A. (2010). Professional noticing of children's mathematical thinking. Journal for research in mathematics education, 41(2), 169-202.
Rowland, T., Huckstep, P. & Thwaites, A. (2005). Elementary teachers' mathematics subject knowledge: The Knowledge Quartet and the case of Naomi. J Math Teacher Educ 8, 255-281
Sherin, M., Jacobs, V. R., & Philipp, R. A. (2011). Mathematics teacher noticing: Seeing through teachers' eyes (p. 280). Taylor & Francis.
Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14.
Shulman, L. S., (1987) Knowledge and teaching: Foundations of the new reform, Harvard Educational Review, 57(1), 1-22
Stockero, S. L., Rupnow, R. L., & Pascoe, A. E. (2017). Learning to notice important student mathematical thinking in complex classroom interactions. Teaching and Teacher Education, 63, 384-395.
Van Es, E. A., & Sherin, M. G. (2008). Mathematics teachers learning to notice in the context of a video club. Teaching and teacher education, 24(2), 244-276.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, grup çalışmaları, öğretim uygulamaları ve öğrenme etkinliklerini hazırlama ve sunma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi, öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.tataroglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 3 6 18
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 91

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15513111111121
ÖK.25513111111121
ÖK.34413111111121
ÖK.44413111111121
ÖK.54413111111121