DERS ADI

: Alan Seç.4 (Matematik Sınıflarında Dil ve İletişim)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İMÖ 2022 Alan Seç.4 (Matematik Sınıflarında Dil ve İletişim) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. IŞIKHAN UĞUREL

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına matematik ve dil arasındaki ilişkileri kavratarak, matematik öğretiminde dilin ve ona dayalı iletişimin önemini algılatmaktır. Öğretimde niteliği arttırmaya dönük etkili ve verimli matematiksel iletişim kurma becerisini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik ve dil arasındaki ilişkileri kavrar.
2   Matematik dilinin karakteristik özellikleri kavrar.
3   Matematik diline dayalı iletişim yollarını algılama ve bunları kullanır.
4   Matematik öğretiminde yer alan (sınıf içi) dilin yapısal ve işlevsel özelliklerini bilir.
5   Sınıf içi söylemlerinin türlerini ve iletişimdeki rollerini algılama ve örnekleri üzerinde inceleme yapar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dil nedir Dilin yapısal ve işlevsel açıdan temel özellikleri nelerdir
2 Matematik ve dil ilişkisi. Uluslararası bir dil formu olarak matematik.
3 Matematiksel dilin yapısı ve özellikleri.
4 Matematik sınıflarında yazma aktiviteleri
5 Yazma aktivitelerinin uygulanmasına yönelik kimi araştırmalar.
6 'Söylem, bağlam, anlam, iletişim ve anlama' kavramları üzerine tartışma.
7 Sosyokültürel kuram çerçevesinde matematik eğitiminde dil-iletişim ve öğrenme ilişkisi. Söylem çözümlemesi ve örnekleri.
8 Univocal ve Dialogic matematiksel söylem yapıları
9 Matematik öğretim programlarında dil ve iletişim
10 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
11 Matematik öğretiminde kullanılan yazma stratejileri ve uygulama örnekleri
12 Matematik öğretiminde kullanılan yazma stratejileri ve uygulama örnekleri
13 Matematiksel yazmanın genel ilkeleri. Matematiksel yazmada bazı hatalar.
14 Matematiksel yazmanın genel ilkeleri. Matematiksel yazmada bazı hatalar.
15 Yaıryıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

--Language for Learning Mathematics, Assessment for Learning in Practice (2006), Clare Lee, Open University Press.
--The Language of Mathematics, Telling Mathematical Tales (2008), Bill Barton, Springer.
--Learning Discourse, Discursive Approaches to Research in Mathematics Education, (Eds.) Carolyn Kieran, Ellice Forman & Anna Sfard, Kluwer Academic Pulisher.
--Symbolizing and Communicating in Mathematics Classrooms, Perspectives on Discourse, Tools and Instructional Design (2000), (Eds.) Paul Cobb, Erna Yackel & Kay McClain, Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
--Mathematical Discourse, Language Symbolism and Visual Images (2005), Kay L. O Halloran, Continuum.
--Writing Mathematically, The Discourse of Investigation (1998), Candia Morgan, Falmer Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, küçük grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve sunumlar küçük gruplar (2-3 kişilik) içerisinde diğer değerlendirmeler ise bireysel olarak gerçekleştirilir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödevler ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

isikhan.ugurel@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1434322111111112
ÖK.2434323111121111
ÖK.3335323233111111
ÖK.4435322443231111
ÖK.5435322552221111