DERS ADI

: Analiz III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İMÖ 2001 Analiz III ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ŞERİFE FAYDAOĞLU

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Çok değişkenli fonksiyonlarda temel kavram ve yöntemleri, seriler ve yakınsaklık testlerini vermektir. Öğrencilerin kazandıkları bilgileri farklı disiplinlerde uygulayabilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çok Değişkenli fonksiyonların tanımını ve özelliklerini kavrayabilir.
2   Çok değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik ve kısmi türevi anlayabilir.
3   Kısmi Türevi ve uygulamalarını yapabilir.
4   Serileri, yakınsaklık testleri ile karakterlerinin belirlenmesini ve uygulama alanlarını öğrenebilir.
5   Matematiksel düşünceyi geliştirerek temel tanım ve kavramları kullanarak modeller yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çok değişkenli fonksiyonlar tanımı ve özellikleri
2 Yüksek boyutlarda limit ve süreklilik
3 Kısmi türev ve geometrik anlamı
4 Zincir kuralı
5 Jakobiyen, Dönüşümler
6 Yüksek mertebeden kısmi türevler
7 Doğrultu türevi ve Gradiyant vektörler
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Teğet düzlemler ve Diferansiyeller
10 Ekstremum değerler ve eyer noktaları
11 Lagrange çarpanları
12 Diziler, limit ve özellikleri
13 Seriler ve yakınsaklık testleri
14 Kuvvet serileri, Taylor ve Maclurin serileri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Thomas G.B. and Finney R.L. Calculus and Analytic Geometry, Cilt II, Addison-wesley, New York, 1994.
2. Edwards & Penney Matematik Analiz ve Analitik Geometri, Cilt II, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Ömer Akın, Palme yayıncılık.
3. Mustafa Balcı, Matematik Analiz 1, Balcı Yayınları
4. Süer, B. & H. Demir (1984). Freshman Calculus. Ankara: O.D.T.Ü. Yayınları
5. Karadeniz A (1985). Yüksek Matematik Cilt I.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, soru-cevap, uygulama, grup çalışması, ödev, matematik eğitiminde kullanılan yazılım programları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav(vize) ve yarıyıl sınavı (final) ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

serife.faydaoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma: 10.00-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 107

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1111551141111124
ÖK.2111551141111124
ÖK.3111551141111124
ÖK.4111551141111124
ÖK.5111553341111124