DERS ADI

: Alan Seç.8 (Matematik Öğretmen Yeterlikleri)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İMÖ 4014 Alan Seç.8 (Matematik Öğretmen Yeterlikleri) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SEMİHA KULA ÜNVER

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, matematik öğretmeni adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin genel, özel alan ve pedagojik yeterlikleri tanımasını, bu yeterlikleri kendi mesleki gelişim süreçlerine entegre etmesini ve etkili bir matematik öğretimi için gerekli becerileri geliştirmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğretmenlik mesleğine ilişkin genel ve alan özelindeki yeterlikleri tanımlar.
2   Matematik öğretmenliğine özgü pedagojik bilgi alanlarını açıklar.
3   Öğrencilerin öğrenmesini destekleyen öğretim ortamları planlar.
4   Mesleki etik ve değerleri öğretmen yeterlikleri bağlamında değerlendirir.
5   Kendi mesleki gelişim süreci için sürekli öğrenme ve öz değerlendirme becerisi geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretmenlik mesleği ve yeterlik kavramı
2 Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yeterlikleri Çerçevesi
3 Alan bilgisi ve alan eğitimi bilgisi
4 Öğrenme-öğretme sürecini planlama yeterlikleri
5 Ölçme ve değerlendirme yeterlikleri
6 Ölçme ve değerlendirme yeterlikleri
7 Öğrenci merkezli öğretim ve rehberlik
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Mesleki değerler ve etik ilkeler
10 Teknoloji kullanımı ve dijital yeterlikler
11 Araştırma yeterlikleri ve sürekli mesleki gelişim
12 Uluslararası öğretmen yeterlikleri çerçeveleri
13 Öz değerlendirme ve gelişim planı hazırlama
14 Öğretmenlik uygulamasına yönelik stratejiler
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Altun, A. (2016). Matematik öğretimi ve öğretmen yeterlikleri. Pegem Akademi Yayıncılık.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2017). Öğretmen yeterlikleri: Genel, özel alan ve pedagojik yeterlikler. MEB Yayınları.
Özdemir, A. Ş. (2017). Etkinlik temelli matematik öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık.
Sönmez, V. (2021). Öğretmenlik mesleğine giriş (14. Baskı). Anı Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, sunum ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, sunumlar ve final sınavı ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semiha.kula@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 2 26
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 13 1 13
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.154433554244
ÖK.23433435233
ÖK.3354332233143
ÖK.453355
ÖK.54343355