DERS ADI

: Alan Seç.8 (Matematik Eğitiminde Sorgulama)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İMÖ 4008 Alan Seç.8 (Matematik Eğitiminde Sorgulama) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYŞE TEKİN DEDE

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin sorgulama topluluğu katılımcıları olmaları, matematik eğitimi alanında sorgulama, gerekçelendirme ve argümantasyon kavramlarını öğrenmeleri, öğretmenlerin öğrencilerin sorgulamaya teşvik etmek için başvurabilecekleri stratejileri öğrenmeleri ve sorgulama temelli ders içerikleri oluşturmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik eğitiminde sorgulama, gerekçelendirme ve argümantasyon kavramlarını kavrar.
2   Matematik derslerinde öğrencileri sorgulamaya teşvik edici öğretmen stratejilerini kavrar.
3   Sorgulama temelli ders içerikleri oluşturur.
4   Sorgulama temelli ders içeriklerini yürütürken sorgulama stratejilerini kullanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tanışma, dersin amaç ve kapsamının tanıtılması.
2 Matematik eğitiminde sorgulama kavramı
3 Matematik eğitiminde sorgulama kavramı
4 Matematik eğitiminde gerekçelendirme kavramı
5 Matematik eğitiminde gerekçelendirme kavramı
6 Matematik eğitiminde argümantasyon kavramı
7 Matematik eğitiminde argümantasyon kavramı
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Matematik derslerinde öğrencileri sorgulamaya teşvik edici öğretmen stratejilerini
10 Matematik derslerinde öğrencileri sorgulamaya teşvik edici öğretmen stratejilerini
11 Sorgulama temelli ders içeriği hazırlama
12 Sorgulama temelli ders içeriği hazırlama
13 Sorgulama temelli ders içeriği yürütme ve değerlendirme
14 Sorgulama temelli ders içeriği yürütme ve değerlendirme
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bal İncebacak, B., ve Ersoy, E. (2020). İlköğretim öğrencileri için sorgulama temelli matematik etklinlikleri. Ankara: Vizetek Yayıncılık.
Ünlü, M. (2020, Ed.). Uygulama örnekleriyle matematik öğretiminde yeni yaklaşımlar. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi, öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayse.tekin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 13 13
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.152234223232321
ÖK.255523422353232
ÖK.3555254555532343
ÖK.4553254555332343