DERS ADI

: Lineer Cebir I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İMÖ 2003 Lineer Cebir I ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SÜHA YILMAZ

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğrencilere temel lineer cebir kavramları ve süreçleriyle ilgili anlayış kazandırmak. Konuyla ilgili kavramları ve süreçleri problem durumlarına uygulayabilme ve çözüm yöntemlerini etkili şekilde kullanabilmelerini sağlayacak birikimin oluşumuna yardımcı olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Determinantları kullanarak toplama, çarpma ve determinantın değerini hesaplama işlemlerini yapabilir.
2   Matrisler üzerinde tanımlı işlemleri yapabilir.
3   Bir matrise satır ve sütun işlemlerini uygulayabilir.
4   İki ve üç bilinmeyenli denklem sistemlerini geometrik olarak açıklayabilir.
5   Gauss eleminasyon ve Gaus-Jordan yöntemlerini kullanarak denklem sistemlerini çözebilir.
6   Ters.matris ve Cramer yöntemlerini kullanarak denklem sistemlerini çözebilir.
7   Lineer denklem sistemlerini kullanarak düzlemlerin birbirleri ile olan ilişkilerini inceleyebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Diferansiyel kavramı ve uygulamaları
2 Determinant fonksiyonu ve özellikleri
3 Determinantın değerini hesaplama için Sarrus ve Laplace Kuralları
4 Matrisin tanımı,genel özellikleri ve matrislerde toplama, çarpma işlemleri
5 Matris çeşitleri ve özellikleri
6 Matrislerin kuvvetleri, bir matrisin tersini bulma
7 Ek matris ve özellikleri, bir matrisin tersinin ek matris yardımıyla bulunması
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Lineer denklem sistemlerinin çözüm yöntemleri için Gauss yok etme, Gauss-Jordan İndirgeme Yöntemleri.Bir matrisin rankı, bir matrisin kanonik(eşelon) formda yazılması, matrislerde elementer satır işlemleri.
10 Lineer denklem sistemlerinin tarihçesi tanımı ve özellikleri.
11 Lineer denklem sistemlerinin çözüm yöntemleri için Gauss yok etme, Gauss-Jordan İndirgeme Yöntemleri.
12 Lineer denklem sistemlerinin çözüm yöntemleri için Ters Matris ve Cramer Yöntemleri.
13 Homojen lineer denklem sistemleri ve çözüm yöntemleri, Homojen olmayan lineer denklem sistemleri ve çözüm yöntemleri
14 Lineer denklem sistemlerinden yararlanarak düzlemlerin birbirleri ile olan ilişkilerinin incelenmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1-Lineer Cebir/Schaum's Outlines (2000), Seymour Lipschutz,
2-Prof.Dr.Mustafa Özdemir, Lineer Cebir ve Çözümlü Problemler(2018),
3-C.H,,Edwards ,E.David Penney,Elementery Linear Algabra,
4-Yrd.Doç.Dr.Nezahat Çetin,Öğr.Gör.Dr.Nevin Orhun,Lineer Cebir
5-Prof.Dr.Fügen Torunbalcı Aydın ,Lineer Cebir
6-Bernard Kolman Linear Algabra
H.Hilmi Hacısalihoğlu,Lineer Cebir Çöxümlü Problemleri
7-Prof.Dr.Arif Sabuncuoğlu,Çözümlü Lineer Cebir Alıştırmaları.
8-Dr.Öğr.Üyesi.Furkan Yıldırım,Lineer Cebir.
9-Marcell B.Fınan ,Çeviri Prof.Dr.Metin Yaman,Linner Cebirin Temelleri
10-Prof.Dr.Özlem Güney,Prof.Dr.Sedat İlhan,Temel Teori ve Çözümlü Problemlerle Lineer Cebir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, soru-cevap, buluş yoluyla öğrenme, anlamlı öğrenme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Professor Süha Yılmaz
Dokuz Eylül University Buca Education Faculty
Department of Scince and Mathematics
tel:05057061973
e-mail:suha.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.111111111111111
ÖK.211111111111111
ÖK.311111111111111
ÖK.411111111111111
ÖK.511111111111111
ÖK.611111111111111
ÖK.711111131111111