DERS ADI

: Alan Seç.6 (atematik Eğitiminde Ölçme Değerlendirme Uygulamaları)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İMÖ 3012 Alan Seç.6 (atematik Eğitiminde Ölçme Değerlendirme Uygulamaları) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BERNA TATAROĞLU TAŞDAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, matematik eğitiminde ölçme-değerlendirmenin yeri ve önemini kavrayıp, alternatif ölçme-değerlendirme araçlarını tanıyıp geliştirme becerisini kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ölçme-değerlendirme kavramlarını açıklar.
2   Ölçme araçları ile matematik öğretiminin genel amaçları arasındaki ilişkiyi açıklar.
3   Problem ve ölçme-değerlendirmedeki öneminin kavrar.
4   Alternatif ölçme-değerlendirme araçları bilgisine sahip olur.
5   Alternatif ölçme-değerlendirme araçlarını geliştirip, uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ölçme-Değerlendirme Nedir Neden Yapılır
2 Ölçme Araçları ile Matematik Öğretiminin Genel Amaçları Arasındaki İlişki
3 Standart Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları
4 Alternatif Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları
5 Gözlem-Görüşme
6 Öz-Akran-Grup Değerlendirme
7 Problem, Türleri ve Değerlendirme
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Rubrik, Çeşitleri ve Kullanımı
10 Sunum ve Poster
11 Performans Ödevleri ve Değerlendirilmesi
12 Projeler ve Değerlendirilmesi, Portföyler ve Değerlendirilmesi
13 Kavram-Bilgi-Zihin Haritaları ve Değerlendirilmesi
14 Tutum Ölçekleri ve Değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tan, Ş. (2005). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayınları
Kutlu, Ö. Ve diğerleri (2010). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme. Ankara: Pegem Yayınları
Lianghuo, F. (2011). Performance Assessment. Singapore: Prentince Hall

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, grup çalışması, beyin fırtınası, tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.tataroglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 4 5 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.152111
ÖK.25334155
ÖK.3525544155
ÖK.4525444155
ÖK.55254155155