DERS ADI

: Öğretmenlik Uygulaması I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 4203 Öğretmenlik Uygulaması I ZORUNLU 2 6 0 10

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SEMİHA KULA ÜNVER

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının uygulama okullarındaki deneyimlerinin tartışılmasının yanı sıra, bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları ile öğretmen adaylarının matematik öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerini kullanmaları ve alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme, öğretim ortamlarını hazırlama, sınıfı yönetimi, ölçme-değerlendirme ve yansıtma becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Alana özgü öğretim yöntem ve tekniklerini tanır ve değerlendirir.
2   Alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanıldığı bireysel ve grupla mikro-öğretim uygulamaları yapar ve değerlendirir.
3   Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirir ve uygular.
4   Öğretim ortamlarını hazırlar ve yönetir.
5   Çeşitli ölçme-değerlendirme yöntemlerini kullanarak öğrenci öğrenmesini takip eder.
6   Öğretimle ilgili öz değerlendirme yapar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dönem planı, staj okullarına gidiş ve okulu tanıma
2 Ders gözlemleri ve değerlendirmeleri
3 Ders gözlemleri ve değerlendirmeleri; Sınıf yönetimi
4 Ders gözlemleri ve değerlendirmeleri; Alana özgü öğretim yöntem ve teknikleri
5 Ders gözlemleri ve değerlendirmeleri; Alana özgü etkinlik ve materyal geliştirme ve uygulama
6 Grupla mikro-öğretim uygulamaları ve değerlendirmeleri
7 Grupla mikro-öğretim uygulamaları ve değerlendirmeleri
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Ders gözlemleri ve değerlendirmeleri; Ölçme-değerlendirme yöntemleri
10 Ders gözlemleri ve değerlendirmeleri; Ölçme-değerlendirme yöntemleri
11 Sınav sorusu hazırlama, uygulama ve analiz yapma
12 Bireysel mikro-öğretim uygulamaları ve değerlendirmeleri
13 Bireysel mikro-öğretim uygulamaları ve değerlendirmeleri
14 Bireysel mikro-öğretim uygulamaları ve değerlendirmeleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Fakülte-Okul İş birliği, YÖK/Dünya Bankası, Ankara 1998

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Mikro-öğretim, gözlem, tartışma, soru-yanıt, örnek olay incelemesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi, öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

semiha.kula@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 6 78
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 8 104
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 247

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1351444
ÖK.2351444
ÖK.3351444
ÖK.4351444
ÖK.531444
ÖK.63155