DERS ADI

: Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Öğrenme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5070 Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. AYBÜKE PABUÇCU AKIŞ

Dersi Alan Birimler

Müzik Öğretmenliği
Türkçe Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Kimya Öğretmenliği
Biyoloji Öğretmenliği
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği
Coğrafya Öğretmenliği
Fizik Öğretmenliği
Özel Eğitim Öğretmenliği
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Okul Öncesi Öğretmenliği
Matematik Öğretmenliği
Sınıf Öğretmenliği
Resim - İş Öğretmenliği
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
Tarih Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) kavramını açıklayabilme
2   Eğitiminde TPAB temelli öğretim tasarımları geliştirebilme
3   Eğitiminde TPAB temelli öğretim tasarımlarını değerlendirebilme
4   TPAB yeterliliklerini değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Teknolojik Bilgi, Pedagojik Bilgi, Alan Bilgisi Kavramları
2 Pedagojik Alan Bilgisi (PAB), Teknolojik Alan Bilgisi (TAB) ve Teknolojik Pedagojik Bilgi (TPB)
3 Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Tanımı ve Önemi
4 TPAB Üzerine Yapılmış Çalışmalar (yurt içi)
5 TPAB Üzerine Yapılmış Çalışmalar (yurt dışı)
6 Fen Bilimleri Öğretmen adaylarının TPAB yeterliliklerinin değerlendirilmesi
7 Üretim Tabanlı (Maker-Based) TBAP Ölçeği
8 Genel Tekrar, Ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Fen bilimleri eğitiminde TPAB temelli öğretim tasarımları
10 TPAB Temelli Argümantasyon Eğitimi
11 STEM Teknoloji Pedagoji Alan Bilgisi Öz Yeterliği
12 TPAB özelinde dijital hikayelerin kullanımı
13 TPAB temelli harmanlanmış öğrenme ortamları
14 Ödev sunumları
15 Proje sunumları
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma yapma, Proje Tabanlı Öğrenme, soru-cevap, grup çalışması, yansıtıcı günlük tutma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 22 22
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 95

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1121111111111111
ÖK.2121111111111111
ÖK.3121111111111111
ÖK.4111111111111111