DERS ADI

: İstatistik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İMÖ 3002 İstatistik ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BERNA CANTÜRK GÜNHAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, istatistiksel kavramlar, frekans dağılımları, merkezi eğilim ve dağlım ölçüleri, Örnekleme teorisi, güven aralığı, hipotez testleri, varyans analizi, Ki-kare analizi, korelasyon ve regresyon hakkında bilgi edinme ve uygulamalı çalışmalar yapabilme becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1.Merkezi eğilim ve dağılım ölçülerini bilir.
2   2.Örnekleme dağılımları ve güven aralığına ait kavramları anlayıp ilgili hesaplamaları yapabilir.
3   3.İstatistiksel hipotezleri kurup test edebilir.
4   4.Varyans ve Ki-kare analizi yapabilir.
5   5.Verilen bir veri grubunun korelasyon ve regresyonu üzerine uygulamalar yapabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Temel Kavramlar
2 2. Verilerin Düzenlenmesi
3 3. Merkezi Eğilim Ölçüleri
4 4. Dağılım Ölçüleri
5 5. Örnekleme dağılımı ve tahmin etme
6 6. Güven aralığı kavramı
7 7. İki kitle ortalamasının farkı için aralık tahmini
8 8. Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 9. İki kitle varyansının oranı için aralık tahmini
10 10 Binom parametresi p için aralık tahmini
11 11. Hipotez tesleri:Kitle ortalaması ile ilgili hipotez testleri
12 12. Hipotez tesleri:Kitle varyansı ile ilgili hipotez testleri
13 13. Ki-kareye dayanan önemlilik testleri
14 14. Regresyon ve korelasyon analizi
15 15. Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Akdeniz, F.(2004). Olasılık ve İstatistik. Adana: Nobel Kitabevi.
Çakır, F. (2000). Sosyal Bilimlerde İstatistik. İstanbul: Alfa Basım Dağıtım Ltd.Şt.
Gürsakal, N. (2001). Bilgisayar Uygulamalı Matematik. İstanbul: Alfa Basım Dağıtım Ltd.Şt.
Tekin, V.N. (2009). SPSS Uygulamalı İstatistik Teknikleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, beyin fırtınası, grup çalışması, soru-cevap, örnek olay teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.gunhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 2 2
Ödev Hazırlama 2 2 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.12432344
ÖK.22432344
ÖK.32432344
ÖK.42432344
ÖK.52432344