DERS ADI

: Matematikte Seçme Konuların Öğretimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İMÖ 4004 Matematikte Seçme Konuların Öğretimi ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BERNA CANTÜRK GÜNHAN

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının, ortaokul öğretim programında yer alan Sayılar ve Nicelikler, Cebirsel Düşünme, Geometrik Şekiller ve Nicelikler, Veriden Olasılığa, İstatistiksel Araştırma Süreci temalara ilişkin seçilen konularda öğretim becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sayılar ve Nicelikler temasındaki konularını da öğretme süreçlerini tasarlar.
2   Cebirsel Düşünme temasındaki konularını da öğretme süreçlerini tasarlar.
3   Geometrik Şekiller ve Nicelikler temasındaki konularını da öğretme süreçlerini tasarlar.
4   Veriden Olasılığa temasındaki konularını da öğretme süreçlerini tasarlar.
5   İstatistiksel Araştırma Süreci temasındaki konularını da öğretme süreçlerini tasarlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ortaokulda matematiksel kavramların öğretimi
2 Ortaokulda Sayılar ve Nicelikleri öğretiminde temel yaklaşımlar
3 Ortaokulda Sayılar ve Nicelikleri öğretim süreçlerinin tasarlanması
4 Ortaokulda Sayılar ve Nicelikleri öğretim süreçlerinin tasarlanması
5 Ortaokulda Cebirsel Düşünme süreçleri
6 Ortaokulda Cebirsel Düşünmeyi öğretim süreçlerinin tasarlanması
7 Ortaokulda Cebirsel Düşünmeyi öğretim süreçlerinin tasarlanması
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Ortaokulda Geometrik Şekiller ve Niceliklerin öğretiminde temel yaklaşımlar
10 Ortaokulda Geometrik Şekiller ve Niceliklerin öğretim süreçlerinin tasarlanması
11 Ortaokulda İstatistiksel araştırma süreçleri ile ilgili konuların öğretiminde temel yaklaşımlar
12 Ortaokulda istatistiksel araştırma süreçleri ile ilgili konuların öğretim süreçlerini tasarlama
13 Ortaokulda Olasılık öğretiminde temel yaklaşımlar
14 Ortaokulda olasılık ile ilgili kavramların öğretim süreçlerini tasarlama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ertekin, E. & Ünlü, M. (Eds.) (2022). Kuramdan Uygulamaya Etkinlik Örnekleriyle Sayıların Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık
Sarpkaya Aktaş, G. (Edt.) (2025). Uygulama Örnekleriyle Cebirsel Düşünme ve Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık
Toluk Uçar, Z., Akkuş, R., Boz Yaman, B., Duatepe Paksu, A., & Bulut, S. (Eds.) (2024). Geometri öğretim bilgisi. Pegem Akademi Yayıncılık.
Güven, B., Özmen, Z. M., Gürbüz, R., & Akkan, Y. (Eds.). (2023). Teoriden pratiğe olasılık ve istatistik öğretimi. Vizetek Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, beyin fırtınası, grup çalışması, soru-cevap, örnek olay teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.gunhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 82

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1554244222342343
ÖK.2554244222342343
ÖK.3554244222342343
ÖK.4554244222342343
ÖK.5554244222342343